Euro-Shelter, SIFER 2013,

Sandwich-panelen in treininterieur besparen 60 procent gewicht (video)

Met het toepassen van ‘sandwich-panelen’ in het interieur van treinen kan tot 60 procent aan gewicht worden bespaard ten opzichte van een normaal interieur. Daarmee komt ruimte vrij voor opslag en wordt energie bespaard. Fabrikant Euro-Shelter presenteerde deze oplossing tijdens de internationale Railbeurs SIFER in het Franse Lille.

Het bedrijf biedt oplossingen voor het interieur van treinen waarmee met ‘sandwich-panelen’ een lichte en sterke structuur gebouwd kan worden. In deze structuur kan mechanische en elektrische apparatuur worden geïntegreerd. General Manager Gaël Hardy: “Euro-Shelter kan de sandwich-panelen in iedere gewenste vorm maken, waardoor het mogelijk is om af te wijken van het standaard-design.”

Bekijk het video-interview met general manager Gaël Hardy.

Militaire industrie

Euro-Shelter kent zijn oorsprong in de militaire industrie. Het bedrijf heeft veel ervaring met het bouwen van licht en sterk materiaal voor het leger en wil haar expertise nu ook verder toepassen in de railindustrie.

Euro-Shelter was genomineerd voor de Innovation Award tijdens SIFER, maar zag de prijs dinsdag helaas aan zich voorbijgaan. De prestigieuze prijs ging naar het bedrijf Fluidmesh met een systeem voor een zeer snelle internetverbinding voor hogesnelheidstreinen.

Marieke van Gompel

Lees ook:
Snelle internetverbinding trekt meer reizigers de trein in

 

U las zojuist één van uw gratis premium artikelen

Uw abonnement helpt onze journalisten om u de achtergronden bij het nieuws te geven en actualiteiten te duiden. 

Onbeperkt lezen? Stap nu in en profiteer van de actie eerste maand gratis.

start 1 maand gratis proefabonnement

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.