Frecciarossa, bron flickr

Italië krijgt toch snelle treinverbinding met Frankrijk

Italiaanse HSL Frecciarossa, bron: flickr

De Italiaanse Senaat heeft een motie afgewezen om de aanleg te blokkeren van een hogesnelheidslijn naar Frankrijk. De verbinding die dwars door de alpen gaat lopen is al 30 jaar onderwerp van discussie in Italië. Onenigheid over het project zorgt voor spanning binnen de Italiaanse coalitie van de Lega en de Vijfsterrenbeweging (M5S), die de motie had ingediend.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “Italië krijgt toch snelle treinverbinding met Frankrijk”

kees boer|08.08.19|17:45

Ik zie het bezwaar niet in,daarnaast zou tussen die twee landen de verbinding via Brig,Lausanne en Dijon moeten worden opgewaardeerd

Pat Rick|09.08.19|11:00

Bezwaren zijn vooral electoraal gedreven: Vijfsterren denkt dat mensen liever niet zo veel geld willen investeren, en zeker niet in het noorden van het land waar ze toch geen Legastemmers kunnen winnen.

Italie heeft wel perspectief nodig om grote stappen vooruit te maken. Men moet verder kijken dan verkiezingen

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Italië krijgt toch snelle treinverbinding met Frankrijk | SpoorPro.nl
Frecciarossa, bron flickr

Italië krijgt toch snelle treinverbinding met Frankrijk

Italiaanse HSL Frecciarossa, bron: flickr

De Italiaanse Senaat heeft een motie afgewezen om de aanleg te blokkeren van een hogesnelheidslijn naar Frankrijk. De verbinding die dwars door de alpen gaat lopen is al 30 jaar onderwerp van discussie in Italië. Onenigheid over het project zorgt voor spanning binnen de Italiaanse coalitie van de Lega en de Vijfsterrenbeweging (M5S), die de motie had ingediend.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “Italië krijgt toch snelle treinverbinding met Frankrijk”

kees boer|08.08.19|17:45

Ik zie het bezwaar niet in,daarnaast zou tussen die twee landen de verbinding via Brig,Lausanne en Dijon moeten worden opgewaardeerd

Pat Rick|09.08.19|11:00

Bezwaren zijn vooral electoraal gedreven: Vijfsterren denkt dat mensen liever niet zo veel geld willen investeren, en zeker niet in het noorden van het land waar ze toch geen Legastemmers kunnen winnen.

Italie heeft wel perspectief nodig om grote stappen vooruit te maken. Men moet verder kijken dan verkiezingen

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.