Emplacement Rotterdam werkzaamheden 2023

Zorgen over strengere handhaving op dieselmaterieel

Dieselmaterieel van minder dan 56 kW moet volgens de Arbeidsinspectie waar mogelijk een Stage V-motor hebben, alsmede een roetfilter met een effectiviteit van minstens 95 procent. (foto ter illustratie) Jeroen Baldwin/SpoorPro

Brancheverenigingen in de bouw en infra zijn bezorgd over de regels van de Arbeidsinspectie voor bouwmachines met dieselmotoren van minder dan 56 kW. Die moeten waar mogelijk een Stage V-motor hebben en in sommige gevallen uitgerust zijn met een beter roetfilter, iets waar volgens de Arbeidsinspectie ook strenger door inspecteurs op kan worden gecontroleerd. De branche twijfelt echter of aannemers wel voldoende in staat zijn om aan de nieuwe eisen te voldoen. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Zorgen over strengere handhaving op dieselmaterieel | SpoorPro.nl
Emplacement Rotterdam werkzaamheden 2023

Zorgen over strengere handhaving op dieselmaterieel

Dieselmaterieel van minder dan 56 kW moet volgens de Arbeidsinspectie waar mogelijk een Stage V-motor hebben, alsmede een roetfilter met een effectiviteit van minstens 95 procent. (foto ter illustratie) Jeroen Baldwin/SpoorPro

Brancheverenigingen in de bouw en infra zijn bezorgd over de regels van de Arbeidsinspectie voor bouwmachines met dieselmotoren van minder dan 56 kW. Die moeten waar mogelijk een Stage V-motor hebben en in sommige gevallen uitgerust zijn met een beter roetfilter, iets waar volgens de Arbeidsinspectie ook strenger door inspecteurs op kan worden gecontroleerd. De branche twijfelt echter of aannemers wel voldoende in staat zijn om aan de nieuwe eisen te voldoen. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.