Tijdelijke aanpassing dienstregeling door ICNG-opleiding machinisten
Er zijn vanwege de machinistenopleiding tijdelijk minder ICNG's beschikbaar. Jeroen Baldwin / SpoorPro
De dienstregeling tussen Den Haag Centraal en Rotterdam wordt van 8 januari tot 3 februari aangepast. Op 8 januari start namelijk de opleiding van machinisten die met de nieuwe Intercity van NS (ICNG) op het hoofdrailnet gaan rijden. Er zijn dan minder ICNG-treinstellen beschikbaar voor de dienstregeling.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Om eventuele risico’s op te late salarisbetaling moet NS ook maar besluiten gewoon geen salaris meer uit te betalen (aan mensen die dit soort smoezen verzinnen).
(hoe lang geleden werd er niet geroeptoeterd dat de dienstregeling werd uitgebreid? Twee, drie weken? Nieuwe concessie op zak, dus elke hint van ambitie kan weer vervallen?)
Wat een bizarre argumenten. Hebben ze dan het bestaande materieel te vroeg buiten dienst gesteld of zo? Als oud hoofd materieelbeleid begrijp ik er helemaal niets van en heb ik er ook helemaal geen begrip voor. Ik snap er ook helemaal niks van dat het Rijk als concessieverlener hier zo maar mee akkoord gaat.