NS-treinen op Rotterdam Centraal

Weekend vol stilstand, ongemak en gebrek aan airco op verhit spoor

NS-treinen op station Rotterdam Centraal. Rob Dammers/Flickr

Er vielen het afgelopen weekend meerdere treinen stil, waardoor passagiers voor langere tijd stil kwamen te staan op het spoor. Door de stilstaande treinen viel ook de airco uit. Bij Rotterdam zaten zeshonderd reizigers ruim een uur lang vast zonder airco. Tussen Den Bosch en Tilburg, ter hoogte van Helvoirt, viel ook een trein stil. Ook het metroverkeer in de steden Amsterdam en Rotterdam ondervond hinder, al had dat niet helemaal te maken met de hoog opgelopen temperaturen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

5 reacties op “Weekend vol stilstand, ongemak en gebrek aan airco op verhit spoor”

Marc Busio|11.09.23|10:43

Het grote publiek zal denken: Onder welke omstandigheden functioneert het Nederlandse spoor wel? Dat hele systeem is zo hypergevoelig dat het een paar centimeter sneeuw, graden vorst of een hete najaarsdag al niet aan kan. Goed genoeg om studenten naar de universiteit en senioren naar het museum te vervoeren, maar een wezenlijke bijdrage aan de totale mobiliteit zal het nooit leveren. Tot die conclusie is de politiek ook gekomen en van die zijde hoeft ’t spoor’ ook geen steun meer te verwachten.

A C F Sierts|11.09.23|20:41

Natuurlijk zijn testritten veeeeeel belangrijker dan echte klanten. In dat opzicht verschilt de RET inmiddels weinig meer met die van de klantvervreemde attitude bij NS en ProRail.

A C F Sierts|11.09.23|20:57

@ Marc : men zou zich natuurlijk ook kunnen afvragen waar deze waardeloze a-technische prestaties door veroorzaakt worden. Hopeloos onkundige ambtelijke en managementtheoretische sturing ipv kundige integrale vervoersbedrijfssturing misschien ?

Bob de Vos|12.09.23|06:43

Waarom kan ik dit artikel en andere artikelen niet lezen ook al ben ik ingelogd ???

Leo Muis|17.09.23|05:31

Ik heb dezelfde vraag als Bob
Het artikel over het treinongeval in Spanje kan ik wel lezen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Weekend vol stilstand, ongemak en gebrek aan airco op verhit spoor | SpoorPro.nl
NS-treinen op Rotterdam Centraal

Weekend vol stilstand, ongemak en gebrek aan airco op verhit spoor

NS-treinen op station Rotterdam Centraal. Rob Dammers/Flickr

Er vielen het afgelopen weekend meerdere treinen stil, waardoor passagiers voor langere tijd stil kwamen te staan op het spoor. Door de stilstaande treinen viel ook de airco uit. Bij Rotterdam zaten zeshonderd reizigers ruim een uur lang vast zonder airco. Tussen Den Bosch en Tilburg, ter hoogte van Helvoirt, viel ook een trein stil. Ook het metroverkeer in de steden Amsterdam en Rotterdam ondervond hinder, al had dat niet helemaal te maken met de hoog opgelopen temperaturen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

5 reacties op “Weekend vol stilstand, ongemak en gebrek aan airco op verhit spoor”

Marc Busio|11.09.23|10:43

Het grote publiek zal denken: Onder welke omstandigheden functioneert het Nederlandse spoor wel? Dat hele systeem is zo hypergevoelig dat het een paar centimeter sneeuw, graden vorst of een hete najaarsdag al niet aan kan. Goed genoeg om studenten naar de universiteit en senioren naar het museum te vervoeren, maar een wezenlijke bijdrage aan de totale mobiliteit zal het nooit leveren. Tot die conclusie is de politiek ook gekomen en van die zijde hoeft ’t spoor’ ook geen steun meer te verwachten.

A C F Sierts|11.09.23|20:41

Natuurlijk zijn testritten veeeeeel belangrijker dan echte klanten. In dat opzicht verschilt de RET inmiddels weinig meer met die van de klantvervreemde attitude bij NS en ProRail.

A C F Sierts|11.09.23|20:57

@ Marc : men zou zich natuurlijk ook kunnen afvragen waar deze waardeloze a-technische prestaties door veroorzaakt worden. Hopeloos onkundige ambtelijke en managementtheoretische sturing ipv kundige integrale vervoersbedrijfssturing misschien ?

Bob de Vos|12.09.23|06:43

Waarom kan ik dit artikel en andere artikelen niet lezen ook al ben ik ingelogd ???

Leo Muis|17.09.23|05:31

Ik heb dezelfde vraag als Bob
Het artikel over het treinongeval in Spanje kan ik wel lezen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.