NS opent pitstraten voor treinonderhoud binnen 24 uur
NS heeft pitstraten geopend waar defecten aan treinen binnen 24 uur worden gerepareerd. Daardoor zullen er vanaf mei meer treinen beschikbaar zijn op het Nederlandse spoor. De eerste pitstraat staat in het Groningse Onnen. In de pitstraten worden gebreken zoals een defecte deur, een kapotte stroomafnemer of haperende verlichting snel verholpen. Er zijn extra machinisten beschikbaar om de treinen naar de pitstraat te rijden.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Komt zo’n idee nou echt toevallig zó maar uit de lucht vallen, of deed men voorheen maar wat?
Als ik zo lees met hoeveel uur de doorlooptijd van een reparatie is afgenomen, waag ik toch te betwijfelen of dit alleen ligt aan het beter plannen etc. Van 47 naar 13 uur en van 52 naar 20 uur: Prachtig resultaat, ook na een “goed gesprek’ met de medewerkers? Of was het buigen of barsten?