Harmotrack

Nut van dynamisch meten besproken tijdens Harmotrack-project UIC

SNCF Réseau organiseerde 2 en 3 december de vierde bijeenkomst van het UIC Harmotrack-project. Daarbij spraken diverse specialisten uit diverse landen met elkaar over het gebruik van dynamische metingen op het spoor. Dit schrijft internationaal spoororganisatie UIC. 

Dynamische metingen worden verzameld door inspectievoertuigen voor de continue monitoring van de spoorkwaliteit.

Als expert in spoorbewaking leidt SNCF Réseau het Harmotrack-project samen met meer dan 200 internationale spoorexperts en 70 bedrijven. Door deze besprekingen is het mogelijk om toekomstige technische specificaties of internationale aanbevelingen op te stellen over het gebruik van versnellingsmeters voor spoormonitoring.

SNCF Réseau gebruikt dagelijks speciale apparatuur zoals IRIS 320 of Trains Surveille om metingen uit te voeren die bepaald gedrag identificeren en voorspellend te anticiperen op de te onderhouden delen van het spoornetwerk.

Rondetafelgesprekken met directeuren en CEO’s

Het programma van deze vierde bijeenkomst bestond uit verschillende onderdelen. Zo vond er een rondetafelgesprek plaats met directeuren en CEO’s van verschillende spoorwegmaatschappijen en -instellingen.

Het rondetafelgesprek was openbaar en sprekers wisselden van gedachten over onder meer de volgende thema’s: ‘spoorwegonderhoud’ en ‘voorspellend onderhoud’, ‘spoorwegactiva’, het belang van spoorwegdigitalisering, data-analyse van autonome systemen, harmonisatie van nieuwe praktijken en het delen van informatie tussen spoorwegondernemingen.

UIC Harmotrack Project

De afgelopen jaren zijn er nieuwe benaderingen verschenen om de spoorkwaliteit te bewaken. Zo werden zogeheten ‘versnellingsmetingen’ (dynamische metingen) als een nuttig middel beschouwd om informatie te verkrijgen.

Hoewel het gebruik van versnellingsmeters voordelen biedt, zoals lagere kosten, komt er heel wat kijken bij industriële onderhoudsprocessen. Zo zijn de gemeten versnellingen afhankelijk van verschillende factoren die moeten worden gecontroleerd.

Samenwerking SNCF en UIC

Dit was een van de redenen voor de Franse spoorvervoerder SNCF Réseau om de samenwerking met internationale spoorwegorganisatie UIC op te zoeken. Na een eerste vergadering in februari 2019 namen bedrijven over de hele wereld deel.

Inmiddels is het UIC Harmotrack-project uitgegroeid tot een project dat meer dan 200 internationale spoorwegexperts van 70 verschillende bedrijven samenbrengt, om het gebruik van versnellingsmeters voor dynamische monitoring van de sporen te bestuderen.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en 

krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start actie abonnement

Auteur: Hendriëlle de Groot

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nut van dynamisch meten besproken tijdens Harmotrack-project UIC | SpoorPro.nl
Harmotrack

Nut van dynamisch meten besproken tijdens Harmotrack-project UIC

SNCF Réseau organiseerde 2 en 3 december de vierde bijeenkomst van het UIC Harmotrack-project. Daarbij spraken diverse specialisten uit diverse landen met elkaar over het gebruik van dynamische metingen op het spoor. Dit schrijft internationaal spoororganisatie UIC. 

Dynamische metingen worden verzameld door inspectievoertuigen voor de continue monitoring van de spoorkwaliteit.

Als expert in spoorbewaking leidt SNCF Réseau het Harmotrack-project samen met meer dan 200 internationale spoorexperts en 70 bedrijven. Door deze besprekingen is het mogelijk om toekomstige technische specificaties of internationale aanbevelingen op te stellen over het gebruik van versnellingsmeters voor spoormonitoring.

SNCF Réseau gebruikt dagelijks speciale apparatuur zoals IRIS 320 of Trains Surveille om metingen uit te voeren die bepaald gedrag identificeren en voorspellend te anticiperen op de te onderhouden delen van het spoornetwerk.

Rondetafelgesprekken met directeuren en CEO’s

Het programma van deze vierde bijeenkomst bestond uit verschillende onderdelen. Zo vond er een rondetafelgesprek plaats met directeuren en CEO’s van verschillende spoorwegmaatschappijen en -instellingen.

Het rondetafelgesprek was openbaar en sprekers wisselden van gedachten over onder meer de volgende thema’s: ‘spoorwegonderhoud’ en ‘voorspellend onderhoud’, ‘spoorwegactiva’, het belang van spoorwegdigitalisering, data-analyse van autonome systemen, harmonisatie van nieuwe praktijken en het delen van informatie tussen spoorwegondernemingen.

UIC Harmotrack Project

De afgelopen jaren zijn er nieuwe benaderingen verschenen om de spoorkwaliteit te bewaken. Zo werden zogeheten ‘versnellingsmetingen’ (dynamische metingen) als een nuttig middel beschouwd om informatie te verkrijgen.

Hoewel het gebruik van versnellingsmeters voordelen biedt, zoals lagere kosten, komt er heel wat kijken bij industriële onderhoudsprocessen. Zo zijn de gemeten versnellingen afhankelijk van verschillende factoren die moeten worden gecontroleerd.

Samenwerking SNCF en UIC

Dit was een van de redenen voor de Franse spoorvervoerder SNCF Réseau om de samenwerking met internationale spoorwegorganisatie UIC op te zoeken. Na een eerste vergadering in februari 2019 namen bedrijven over de hele wereld deel.

Inmiddels is het UIC Harmotrack-project uitgegroeid tot een project dat meer dan 200 internationale spoorwegexperts van 70 verschillende bedrijven samenbrengt, om het gebruik van versnellingsmeters voor dynamische monitoring van de sporen te bestuderen.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en 

krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start actie abonnement

Auteur: Hendriëlle de Groot

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.