Een NS-Sprinter en een NS-intercity op station Leeuwarden, foto: NS

De NS-Sprinter tussen Leeuwarden en Zwolle keert terug

Foto: NS

De Sprinter tussen Leeuwarden en Zwolle is vanaf 6 september terug, meldt spoorvervoerder NS. Het doorrijden van de Sprinter is mogelijk dankzij investeringen van onder andere de provincie Friesland.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “De NS-Sprinter tussen Leeuwarden en Zwolle keert terug”

asierts|27.08.21|21:39

De reden dat NS hierover doelbewust onjuiste / misleidende over verschaft, is dat ze richting journaille, politici, beleidsambtenaren en bestuurders het (onjuiste) beeld wille framen ‘dat nu alles weer OK is’. Dat is het nadrukkelijk niet. De directe IC naar de Randstad is voor Akkrum, Grou en Wolvega verloren gegaan, en de ‘snelle’ IC naar Lwd is nóg trager geworden door de dan onvermijdelijke stop in Meppel. En dat is beide diep triest én onnodig.

asierts|29.08.21|22:40

[1e deel reactie is niet doorgekomen, bij deze nogmaals]

Op Zwolle-Leeuwarden heeft nooit eerder het Sprinter-vervoersconcept gereden. Eerder reed hier 1x p/u een ‘overal stoppende Intercity’. Maar dat was dus geen Sprinter, dus is er van ’terugkeer van de Sprinter’ geen sprake. Dat is feitelijk onjuist.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

De NS-Sprinter tussen Leeuwarden en Zwolle keert terug | SpoorPro.nl
Een NS-Sprinter en een NS-intercity op station Leeuwarden, foto: NS

De NS-Sprinter tussen Leeuwarden en Zwolle keert terug

Foto: NS

De Sprinter tussen Leeuwarden en Zwolle is vanaf 6 september terug, meldt spoorvervoerder NS. Het doorrijden van de Sprinter is mogelijk dankzij investeringen van onder andere de provincie Friesland.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “De NS-Sprinter tussen Leeuwarden en Zwolle keert terug”

asierts|27.08.21|21:39

De reden dat NS hierover doelbewust onjuiste / misleidende over verschaft, is dat ze richting journaille, politici, beleidsambtenaren en bestuurders het (onjuiste) beeld wille framen ‘dat nu alles weer OK is’. Dat is het nadrukkelijk niet. De directe IC naar de Randstad is voor Akkrum, Grou en Wolvega verloren gegaan, en de ‘snelle’ IC naar Lwd is nóg trager geworden door de dan onvermijdelijke stop in Meppel. En dat is beide diep triest én onnodig.

asierts|29.08.21|22:40

[1e deel reactie is niet doorgekomen, bij deze nogmaals]

Op Zwolle-Leeuwarden heeft nooit eerder het Sprinter-vervoersconcept gereden. Eerder reed hier 1x p/u een ‘overal stoppende Intercity’. Maar dat was dus geen Sprinter, dus is er van ’terugkeer van de Sprinter’ geen sprake. Dat is feitelijk onjuist.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.