Coalitie: treinverbinding tussen Randstad, Arnhem en Rhein-Ruhr verbeteren en versnellen

De treinverbinding tussen Randstad, Arnhem en metropoolregio Rhein-Ruhr moet sneller, betrouwbaarder en frequenter. Dat schrijft een brede coalitie van metropoolregio’s, provincies, Regio Foodvalley, Euregio Rijn-Waal, NS en reizigersvereniging Rover in een brief aan de informateur Tjeenk Willink van het nieuwe kabinet.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Coalitie: treinverbinding tussen Randstad, Arnhem en Rhein-Ruhr verbeteren en versnellen”

Christiaan D|03.05.21|15:48

Vanaf BRU / DUS is vliegen vaak goedkoper dan via AMS terwijl je bijv. met KLM wel een tussenstop op Schiphol hebt. Ook is de trein vaker duurder dan het vliegtuig, niet dat ik zeg dat vliegen duurder moet worden, maar de trein juist goedkoper.

Wilt Bruls de drukte op het spoor tussen Arnhem en het Ruhrgebied ontzien, dan moet hij zich ook hard maken voor reactivering spoor Nijmegen – Kleef. Wellicht ondergronds spoor + perron in Groesbeek om zo deze gemeente (Berg & Dal) tevreden te houden.

Christiaan D|03.05.21|15:52

Ook wil ik er aan toevoegen, dat de steden Nijmegen en Kleef flink groeiende zijn en meer potentieel heeft, plus dat er tegenwoordig milieuvriendelijke lightrail treinen zijn. De nieuwste Stadler WINK treinen zijn daar een perfect voorbeeld van.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Coalitie: treinverbinding tussen Randstad, Arnhem en Rhein-Ruhr verbeteren en versnellen | SpoorPro.nl

Coalitie: treinverbinding tussen Randstad, Arnhem en Rhein-Ruhr verbeteren en versnellen

De treinverbinding tussen Randstad, Arnhem en metropoolregio Rhein-Ruhr moet sneller, betrouwbaarder en frequenter. Dat schrijft een brede coalitie van metropoolregio’s, provincies, Regio Foodvalley, Euregio Rijn-Waal, NS en reizigersvereniging Rover in een brief aan de informateur Tjeenk Willink van het nieuwe kabinet.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Coalitie: treinverbinding tussen Randstad, Arnhem en Rhein-Ruhr verbeteren en versnellen”

Christiaan D|03.05.21|15:48

Vanaf BRU / DUS is vliegen vaak goedkoper dan via AMS terwijl je bijv. met KLM wel een tussenstop op Schiphol hebt. Ook is de trein vaker duurder dan het vliegtuig, niet dat ik zeg dat vliegen duurder moet worden, maar de trein juist goedkoper.

Wilt Bruls de drukte op het spoor tussen Arnhem en het Ruhrgebied ontzien, dan moet hij zich ook hard maken voor reactivering spoor Nijmegen – Kleef. Wellicht ondergronds spoor + perron in Groesbeek om zo deze gemeente (Berg & Dal) tevreden te houden.

Christiaan D|03.05.21|15:52

Ook wil ik er aan toevoegen, dat de steden Nijmegen en Kleef flink groeiende zijn en meer potentieel heeft, plus dat er tegenwoordig milieuvriendelijke lightrail treinen zijn. De nieuwste Stadler WINK treinen zijn daar een perfect voorbeeld van.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.