Vossloh G6 Rangeerlocomotief

‘ATB-eis zet rem op introductie schone en zuinige locomotieven’

Foto: Zug Rentals

Zug Rentals, het Rotterdamse bedrijf dat bemiddelt bij het huren en verhuren van rollend materieel, heeft dinsdag samen met Railexperts een Vossloh G6-rangeerlocomotief naar Nederland gehaald. De eerste in Nederland en ondanks zijn leeftijd van vijf jaar is het een van de jongste rangeerlocomotieven in ons land. Het complexe en dure treinbeveiligingssysteem ATB houdt volgens de verhuurder de komst van nieuwe locomotieven tegen. “Terwijl je er een stikstofreductie van 96 procent mee kunt realiseren.” 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “‘ATB-eis zet rem op introductie schone en zuinige locomotieven’”

A C F Sierts|18.02.21|22:28

Wat is er complex en duur aan ATB-EG? Volgens mij is het een belachelijk simpel systeem.
Er is inmiddels ook een keurige STM-ATB-EG voor. Dus wat is nou het probleem? Ik snap hier echt helemaal niks van.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘ATB-eis zet rem op introductie schone en zuinige locomotieven’ | SpoorPro.nl
Vossloh G6 Rangeerlocomotief

‘ATB-eis zet rem op introductie schone en zuinige locomotieven’

Foto: Zug Rentals

Zug Rentals, het Rotterdamse bedrijf dat bemiddelt bij het huren en verhuren van rollend materieel, heeft dinsdag samen met Railexperts een Vossloh G6-rangeerlocomotief naar Nederland gehaald. De eerste in Nederland en ondanks zijn leeftijd van vijf jaar is het een van de jongste rangeerlocomotieven in ons land. Het complexe en dure treinbeveiligingssysteem ATB houdt volgens de verhuurder de komst van nieuwe locomotieven tegen. “Terwijl je er een stikstofreductie van 96 procent mee kunt realiseren.” 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “‘ATB-eis zet rem op introductie schone en zuinige locomotieven’”

A C F Sierts|18.02.21|22:28

Wat is er complex en duur aan ATB-EG? Volgens mij is het een belachelijk simpel systeem.
Er is inmiddels ook een keurige STM-ATB-EG voor. Dus wat is nou het probleem? Ik snap hier echt helemaal niks van.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.