Blauwe Engel op transport

Spoorfietsbedrijf redt historisch dieselmaterieel van de sloop

Bron: Ginopress

Een ‘Blauwe Engel’ dieseltreinstel uit 1953 is afgelopen zaterdag met drie vrachtwagens overgebracht van Haarlem naar Hengelo. Het gaat daar na een grondige opknapbeurt dienstdoen als wachtruimte van spoorfietsenverhuurbedrijf Rail Pleasure.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Spoorfietsbedrijf redt historisch dieselmaterieel van de sloop”

Mario Van der Ent|09.03.20|11:50

Hulde voor dit initiatief! Ik meen dat deze dieseltreinstellen in de jaren 60 en 70 ook zijn ingezet op de lijn Maastricht-Simpelveld-Aachen Hbf.

Jacco de Maat|16.03.20|13:44

Deze dieseltreinen zijn landelijk op de nevenlijnen ingezet geweest
Ze hebben in ieder geval gereden op de Noordelijke lijnen, Winterswijk Apeldoorn en Winterswijk Arnhem en Zutphen Enschede, Arnhem Tiel en tussen Aachen, Simpelveld en Maastricht over de miljoenenlijn.

Jacco de Maat|16.03.20|13:47

Deze treinen hebben in ieder geval gereden op de landelijke nevenlijnen
Alle noordelijke nevenlijen, Winterswijk naar Apeldoorn of Arnhem, Arnhem naar Tiel en Aachen(D) via Simpelveld naar Maastricht over de miljoenenlijn.
Ze werden ook gezamenlijk ingezet met een DE III ( Plan U)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Spoorfietsbedrijf redt historisch dieselmaterieel van de sloop | SpoorPro.nl
Blauwe Engel op transport

Spoorfietsbedrijf redt historisch dieselmaterieel van de sloop

Bron: Ginopress

Een ‘Blauwe Engel’ dieseltreinstel uit 1953 is afgelopen zaterdag met drie vrachtwagens overgebracht van Haarlem naar Hengelo. Het gaat daar na een grondige opknapbeurt dienstdoen als wachtruimte van spoorfietsenverhuurbedrijf Rail Pleasure.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Spoorfietsbedrijf redt historisch dieselmaterieel van de sloop”

Mario Van der Ent|09.03.20|11:50

Hulde voor dit initiatief! Ik meen dat deze dieseltreinstellen in de jaren 60 en 70 ook zijn ingezet op de lijn Maastricht-Simpelveld-Aachen Hbf.

Jacco de Maat|16.03.20|13:44

Deze dieseltreinen zijn landelijk op de nevenlijnen ingezet geweest
Ze hebben in ieder geval gereden op de Noordelijke lijnen, Winterswijk Apeldoorn en Winterswijk Arnhem en Zutphen Enschede, Arnhem Tiel en tussen Aachen, Simpelveld en Maastricht over de miljoenenlijn.

Jacco de Maat|16.03.20|13:47

Deze treinen hebben in ieder geval gereden op de landelijke nevenlijnen
Alle noordelijke nevenlijen, Winterswijk naar Apeldoorn of Arnhem, Arnhem naar Tiel en Aachen(D) via Simpelveld naar Maastricht over de miljoenenlijn.
Ze werden ook gezamenlijk ingezet met een DE III ( Plan U)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.