locomotief 1200

Hybride roestrijd-combinatie blijkt publiekstrekker

bron: Paul van den Bogaard

Een groot aantal treinliefhebbers trotseerde op zondag 3 november de regen om een bijzondere combinatie van twee locomotieven te spotten rond de HSL-Zuid. SHSrail – Roestrijden.nl trok er die dag op uit met een elektrische en een diesellocomotief uit de jaren ‘50. Dit om er voor te zorgen dat het spoor na een buitendienststelling weer veilig bereden kon worden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “Hybride roestrijd-combinatie blijkt publiekstrekker”

Arco Sierts|07.11.19|22:16

Ik citeer: “treindetectiesysteem ATB”. Oeps…

Mag ik voorstellen om dit te wijzigen in “treinbeinvloedingssysteem ATB” ?

Arco Sierts|07.11.19|22:25

… Daarnaast snap ik effe niks van het o zo spannende verhaal over de ’tunnel bij Barendrecht’. Dat is helemaal geen (diep gelegen) tunnel, maar domweg een overkluisd stuk spoor. Best knap als je daar tot stilstand komt ;-)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Hybride roestrijd-combinatie blijkt publiekstrekker | SpoorPro.nl
locomotief 1200

Hybride roestrijd-combinatie blijkt publiekstrekker

bron: Paul van den Bogaard

Een groot aantal treinliefhebbers trotseerde op zondag 3 november de regen om een bijzondere combinatie van twee locomotieven te spotten rond de HSL-Zuid. SHSrail – Roestrijden.nl trok er die dag op uit met een elektrische en een diesellocomotief uit de jaren ‘50. Dit om er voor te zorgen dat het spoor na een buitendienststelling weer veilig bereden kon worden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “Hybride roestrijd-combinatie blijkt publiekstrekker”

Arco Sierts|07.11.19|22:16

Ik citeer: “treindetectiesysteem ATB”. Oeps…

Mag ik voorstellen om dit te wijzigen in “treinbeinvloedingssysteem ATB” ?

Arco Sierts|07.11.19|22:25

… Daarnaast snap ik effe niks van het o zo spannende verhaal over de ’tunnel bij Barendrecht’. Dat is helemaal geen (diep gelegen) tunnel, maar domweg een overkluisd stuk spoor. Best knap als je daar tot stilstand komt ;-)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.