Buffel, NS-trein foto: Rob Dammers/Flickr

NS zit met verkochte, maar achtergebleven Buffels in zijn maag

Foto: Rob Dammers/Flickr, Creative Commons vrij te gebruiken

Spoorvervoerder NS wil met een kort geding de verkoop van 48 dieseltreinen uit de DM’90-serie terugdraaien. Het buitendienst gestelde materieel werd in 2017 verkocht aan de Roemeense vervoerder Ferotrans, maar is nooit opgehaald. Sindsdien staan de Buffels te roesten op een opstelterrein in Nijmegen. Daar moeten ze nu weg vanwege aanstaande werkzaamheden door ProRail.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “NS zit met verkochte, maar achtergebleven Buffels in zijn maag”

Hans Slobbe|16.09.19|17:02

Heeft wat gekost.
Heeft wat lang geduurd.
Was het nu echt nodig om van deze lijn een metro te maken, zullen nu veel reizigers doorreizen van Nesselande naar Hoek van Holland?
Het hele gedoe is heerlijk treintje spelen voor bestuurderen, net als de Zoetermeerlijn, de Uithof lijn, allemaal projecten die uitlopen en de belastingbetaler kapitalen kost.

Hans Slobbe|16.09.19|17:03

Opknappen en in reserve houden ……

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

NS zit met verkochte, maar achtergebleven Buffels in zijn maag | SpoorPro.nl
Buffel, NS-trein foto: Rob Dammers/Flickr

NS zit met verkochte, maar achtergebleven Buffels in zijn maag

Foto: Rob Dammers/Flickr, Creative Commons vrij te gebruiken

Spoorvervoerder NS wil met een kort geding de verkoop van 48 dieseltreinen uit de DM’90-serie terugdraaien. Het buitendienst gestelde materieel werd in 2017 verkocht aan de Roemeense vervoerder Ferotrans, maar is nooit opgehaald. Sindsdien staan de Buffels te roesten op een opstelterrein in Nijmegen. Daar moeten ze nu weg vanwege aanstaande werkzaamheden door ProRail.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “NS zit met verkochte, maar achtergebleven Buffels in zijn maag”

Hans Slobbe|16.09.19|17:02

Heeft wat gekost.
Heeft wat lang geduurd.
Was het nu echt nodig om van deze lijn een metro te maken, zullen nu veel reizigers doorreizen van Nesselande naar Hoek van Holland?
Het hele gedoe is heerlijk treintje spelen voor bestuurderen, net als de Zoetermeerlijn, de Uithof lijn, allemaal projecten die uitlopen en de belastingbetaler kapitalen kost.

Hans Slobbe|16.09.19|17:03

Opknappen en in reserve houden ……

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.