Twee metrovoertuigen van het GVB in Amsterdam, foto: GVB Verbindt

‘Beleidskeuzes voor investeren in mobiliteit zijn niet toekomstbestendig’

Foto: GVB Verbindt

Doordat beleidsbeslissingen worden genomen op basis van scenario’s die het beste passen bij de portemonnee van de overheid, worden knelpunten in de infrastructuur niet op tijd aangepakt. De capaciteit en kwaliteit van mobiliteit in Nederland zal daardoor niet toekomstbestendig zijn. Daarvoor waarschuwen adviseur Berenschot en voormalig KNV-directeur Ad Toet en NS-directeur stakeholder- en concessiemanagement Jacco van der Tak in een opiniestuk voor SpoorPro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Ad Toet

Ad Toet is adviseur bij Berenschot en voormalig directeur van Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV)

2 reacties op “‘Beleidskeuzes voor investeren in mobiliteit zijn niet toekomstbestendig’”

Pat Rick|21.06.18|15:37

NMCA is verworden tot een politiek instrument, waar men de beste politieke keuzes kan maken, maar niet de verkeersproblemen oplost. Zo zijn alle autosnelwegprojecten in uitvoering, muv van de A7, in de Randstad te vinden, terwijl er op de A67 bijna dagelijks ongelukken zijn. NMCA zorft ook voor verdere concentratie, met hogere kosten voor de infra. Terwijl er juist een betere spreiding nodig is over het land. Dit vergt planning en visie, maar hierop kan ik de huidige ministers niet op betrappen

Jan-Willem Tinselboer|21.06.18|15:57

Spoorverdubbeling Delft Zuid – Rijswijk: ‘half-werk’ vanwege ontbrekende ongelijkvloerse kruising nabij de Binckhorstlaan.
Ieder uur zes sprinterparen en vier IC-paren kruisen onvermijdbaar gelijkvloers tussen verbindingsboog en de vier perronsporen den Haag Centraal.
Hoogteverschil tussen Rijswijk en Moerwijk: DAAR de ongelijkvloerse kruising!
Hollands Spoor: het ene eilandperron naar/van den Haag Centraal, het andere naar/van Leiden.
Delft overstapstation. HSL Zuid gestremd? Omleidingsroute!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Beleidskeuzes voor investeren in mobiliteit zijn niet toekomstbestendig’ | SpoorPro.nl
Twee metrovoertuigen van het GVB in Amsterdam, foto: GVB Verbindt

‘Beleidskeuzes voor investeren in mobiliteit zijn niet toekomstbestendig’

Foto: GVB Verbindt

Doordat beleidsbeslissingen worden genomen op basis van scenario’s die het beste passen bij de portemonnee van de overheid, worden knelpunten in de infrastructuur niet op tijd aangepakt. De capaciteit en kwaliteit van mobiliteit in Nederland zal daardoor niet toekomstbestendig zijn. Daarvoor waarschuwen adviseur Berenschot en voormalig KNV-directeur Ad Toet en NS-directeur stakeholder- en concessiemanagement Jacco van der Tak in een opiniestuk voor SpoorPro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Ad Toet

Ad Toet is adviseur bij Berenschot en voormalig directeur van Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV)

2 reacties op “‘Beleidskeuzes voor investeren in mobiliteit zijn niet toekomstbestendig’”

Pat Rick|21.06.18|15:37

NMCA is verworden tot een politiek instrument, waar men de beste politieke keuzes kan maken, maar niet de verkeersproblemen oplost. Zo zijn alle autosnelwegprojecten in uitvoering, muv van de A7, in de Randstad te vinden, terwijl er op de A67 bijna dagelijks ongelukken zijn. NMCA zorft ook voor verdere concentratie, met hogere kosten voor de infra. Terwijl er juist een betere spreiding nodig is over het land. Dit vergt planning en visie, maar hierop kan ik de huidige ministers niet op betrappen

Jan-Willem Tinselboer|21.06.18|15:57

Spoorverdubbeling Delft Zuid – Rijswijk: ‘half-werk’ vanwege ontbrekende ongelijkvloerse kruising nabij de Binckhorstlaan.
Ieder uur zes sprinterparen en vier IC-paren kruisen onvermijdbaar gelijkvloers tussen verbindingsboog en de vier perronsporen den Haag Centraal.
Hoogteverschil tussen Rijswijk en Moerwijk: DAAR de ongelijkvloerse kruising!
Hollands Spoor: het ene eilandperron naar/van den Haag Centraal, het andere naar/van Leiden.
Delft overstapstation. HSL Zuid gestremd? Omleidingsroute!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.