IenW trekt 6,7 miljoen uit voor nachttrein naar München en Wenen
Bron: ÖBB/Harald Eisenberger
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat trekt 6,7 miljoen euro uit om de internationale nachttrein tussen 2021 en 2024 voor vervoerders NS en het Oostenrijkse ÖBB financieel dekkend te laten rijden. Zij hoopt hiermee meer reizigers te verleiden om de komende jaren met de trein te reizen.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Ik vraag me nu af of er voor de nachttrein naar Brussel ook subsidie nodig is en zo ja, waar die dan vandaan komt. En zo nee, wat dan het verschil is met de dienst naar Amsterdam, waardoor er voor Brussel geen subsidie nodig is.
Wil dit een succes worden, dan zullen eerst de vliegtarieven van en naar Wenen omhoog moeten.