Sprinter Lighttrain (SLT), spoor, rails, Rotterdam Centraal, station

Eerste gemoderniseerde SLT-sprinters met toilet het spoor op

De eerste twee omgebouwde SLT-sprinters van Siemens en Bombardier rijden vanaf donderdag mee in de dienstregeling. Deze treinen zijn nu uitgerust met een schuiftrede en een wc. De Sprinter Lighttrains werden besteld zonder toilet, maar daar kwam veel kritiek op. “Ooit leek een sprinter zonder een wc een goed idee. Met de kennis van nu zeggen we: hadden we niet moeten doen”, aldus een woordvoerder van NS.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

4 reacties op “Eerste gemoderniseerde SLT-sprinters met toilet het spoor op”

Philipp Fikenscher|09.08.18|22:07

Wat wordt er gedaan voor de Auditieve beperking??

kees boer|14.08.18|10:49

Dit werd eens hoogtijd

John rdam|16.08.18|20:56

En hoe weet de reiziger in de rolstoel of met andere beperkingen bij welke tegel op het perron die bak met uitschuiftrede gaat stoppen? Het is NS nog nooit gelukt passende en kloppende informatie over treinlengte en treinsamenstelling aan de klanten te geven. En als je dat niet goed regelt is het de zoveelste ‘bijna goed is ook fout’ maatregel die het bedrijf bedenkt. Terwijl het ook helemaal goed zou kunnen.

John rdam|16.08.18|21:02

V.w.b. de toiletten. Ook dat was half werk. Je kunt best zonder wc rijden. Dat doen veel S-Bahnen in Duitsland en de RET metro ook. Bij reistijden tot 30 à 45 minuten is dat geen punt. De reiziger weet vooraf waar ie aan toe is. Maar NS was achteraf niet bereid de inzet van SLT te beperken tot trajecten waar je best zonder WC kon, maar ging er over te lange afstanden mee rijden. Wel een beetje slap om dan achteraf zelf te roepen dat ze geen treinen zonder wc hadden moeten kopen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eerste gemoderniseerde SLT-sprinters met toilet het spoor op | SpoorPro.nl
Sprinter Lighttrain (SLT), spoor, rails, Rotterdam Centraal, station

Eerste gemoderniseerde SLT-sprinters met toilet het spoor op

De eerste twee omgebouwde SLT-sprinters van Siemens en Bombardier rijden vanaf donderdag mee in de dienstregeling. Deze treinen zijn nu uitgerust met een schuiftrede en een wc. De Sprinter Lighttrains werden besteld zonder toilet, maar daar kwam veel kritiek op. “Ooit leek een sprinter zonder een wc een goed idee. Met de kennis van nu zeggen we: hadden we niet moeten doen”, aldus een woordvoerder van NS.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

4 reacties op “Eerste gemoderniseerde SLT-sprinters met toilet het spoor op”

Philipp Fikenscher|09.08.18|22:07

Wat wordt er gedaan voor de Auditieve beperking??

kees boer|14.08.18|10:49

Dit werd eens hoogtijd

John rdam|16.08.18|20:56

En hoe weet de reiziger in de rolstoel of met andere beperkingen bij welke tegel op het perron die bak met uitschuiftrede gaat stoppen? Het is NS nog nooit gelukt passende en kloppende informatie over treinlengte en treinsamenstelling aan de klanten te geven. En als je dat niet goed regelt is het de zoveelste ‘bijna goed is ook fout’ maatregel die het bedrijf bedenkt. Terwijl het ook helemaal goed zou kunnen.

John rdam|16.08.18|21:02

V.w.b. de toiletten. Ook dat was half werk. Je kunt best zonder wc rijden. Dat doen veel S-Bahnen in Duitsland en de RET metro ook. Bij reistijden tot 30 à 45 minuten is dat geen punt. De reiziger weet vooraf waar ie aan toe is. Maar NS was achteraf niet bereid de inzet van SLT te beperken tot trajecten waar je best zonder WC kon, maar ging er over te lange afstanden mee rijden. Wel een beetje slap om dan achteraf zelf te roepen dat ze geen treinen zonder wc hadden moeten kopen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.