Schiphol

Veel minder treinverkeer rond Schiphol door storing

Station Schiphol Airport. NS

Van en naar Schiphol rijden woensdagochtend veel minder treinen door een sein- en wisselstoring. Dat meldt NS op de eigen website. Eerder woensdagochtend trof een sein- en wisselstoring al het traject tussen Almere Centrum en Leiden Centraal, waardoor het station op Schiphol ook werd geraakt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: ,

Auteur: Kenneth Steffers

Bron: ANP / SpoorPro.nl

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

4 reacties op “Veel minder treinverkeer rond Schiphol door storing”

Pat Rick|06.09.23|15:57

Zijn MRA en de regio van plan om de gevoeligheid van de cruciale verbinding met Schiphol zo te laten tot na 2030? En reizigers te laat bij hun vlucht te laten komen door deze steeds weer terugkomende de problemen van ProRail? En dus afhankelijk te blijven van ProRail dat zijn zaakjes maar niet op orde krijgt? Extra waarborgen door het doortrekken van de N/Z-lijn zijn zeker geen overbodige luxe, en moeten zsm worden gerealiseerd!

Marco de Vos|07.09.23|19:11

Ik zou zeggen: STOP met miauwen en steek je ‘klauwen uit de mouwen’!

Lekker met je poten in de modder en je armen tot aan je oksels in het vet! Snuif ondertussen nog een flinke teug kankerverwekkende kwartsstof op, stresslevel 100, slapeloze nachten, etc. etc…..

Als je het allemaal zo goed weet: KOM MET EEN OPLOSSING, in plaats van te reageren in de kantlijn!

Je hebt geen flauw benul waarover je spreekt!

Pat Rick|08.09.23|12:02

@Marco: als je eerder hebt gekeken, zie je dat ik al heb aangedragen:
– kijk wat men nu al kan opstarten in procedures en vergunningen (voorbereiden op nieuwe omgevingswet)
– icm versnelling van procedures en vergunningverlening
– begin al met het ontwerpen van de software (moet toch geparameteriseerd worden)
Ik weet wel waarover ik het heb en heb genoeg ervaring als burger met oeverloze discussies met ambtenaren die hun tijd willen schrijven op het project, maar niks willen doen
En wat doe jij?

Pat Rick|08.09.23|12:14

@Marco: verder zou ik willen zeggen dat het ontwerpen van de lijn door A.I. zaken kunnen versnellen en goedkoper maken (iets wat ontwerpbureaus absoluut niet willen horen, want eigenlijk is hun nieuwe rol checken en valideren).

Ook moet de IJmeerlijn er komen: het is een hallucinant dat de grootste voorstad niet is aangesloten op het Amsterdamse metronet en men wel miljarden heeft uitgegeven aan verbreding A1/A6. Idem verbreding A9 (nu nog steeds bezig).

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Veel minder treinverkeer rond Schiphol door storing | SpoorPro.nl
Schiphol

Veel minder treinverkeer rond Schiphol door storing

Door een spoorstaafbreuk is het treinverkeer van en naar Schiphol Airport ontregeld. NS

Van en naar Schiphol rijden woensdagochtend veel minder treinen door een sein- en wisselstoring. Dat meldt NS op de eigen website. Eerder woensdagochtend trof een sein- en wisselstoring al het traject tussen Almere Centrum en Leiden Centraal, waardoor het station op Schiphol ook werd geraakt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: ,

Auteur: Kenneth Steffers

Bron: ANP / SpoorPro.nl

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

4 reacties op “Veel minder treinverkeer rond Schiphol door storing”

Pat Rick|06.09.23|15:57

Zijn MRA en de regio van plan om de gevoeligheid van de cruciale verbinding met Schiphol zo te laten tot na 2030? En reizigers te laat bij hun vlucht te laten komen door deze steeds weer terugkomende de problemen van ProRail? En dus afhankelijk te blijven van ProRail dat zijn zaakjes maar niet op orde krijgt? Extra waarborgen door het doortrekken van de N/Z-lijn zijn zeker geen overbodige luxe, en moeten zsm worden gerealiseerd!

Marco de Vos|07.09.23|19:11

Ik zou zeggen: STOP met miauwen en steek je ‘klauwen uit de mouwen’!

Lekker met je poten in de modder en je armen tot aan je oksels in het vet! Snuif ondertussen nog een flinke teug kankerverwekkende kwartsstof op, stresslevel 100, slapeloze nachten, etc. etc…..

Als je het allemaal zo goed weet: KOM MET EEN OPLOSSING, in plaats van te reageren in de kantlijn!

Je hebt geen flauw benul waarover je spreekt!

Pat Rick|08.09.23|12:02

@Marco: als je eerder hebt gekeken, zie je dat ik al heb aangedragen:
– kijk wat men nu al kan opstarten in procedures en vergunningen (voorbereiden op nieuwe omgevingswet)
– icm versnelling van procedures en vergunningverlening
– begin al met het ontwerpen van de software (moet toch geparameteriseerd worden)
Ik weet wel waarover ik het heb en heb genoeg ervaring als burger met oeverloze discussies met ambtenaren die hun tijd willen schrijven op het project, maar niks willen doen
En wat doe jij?

Pat Rick|08.09.23|12:14

@Marco: verder zou ik willen zeggen dat het ontwerpen van de lijn door A.I. zaken kunnen versnellen en goedkoper maken (iets wat ontwerpbureaus absoluut niet willen horen, want eigenlijk is hun nieuwe rol checken en valideren).

Ook moet de IJmeerlijn er komen: het is een hallucinant dat de grootste voorstad niet is aangesloten op het Amsterdamse metronet en men wel miljarden heeft uitgegeven aan verbreding A1/A6. Idem verbreding A9 (nu nog steeds bezig).

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.