Thalys en IC op Amsterdam CS

Ontwerpfout in viaduct zet streep door HSL-vertragingsdoelstelling NS en ProRail

De treinen die gebruik maken van de hogensnelheidslijn moeten noodgedwongen gas terugnemen. PvL/Flickr/CC BY-ND 2.0

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft ProRail en NS de opdracht gegeven ervoor te zorgen minimaal 82,1 procent van de reizigers op de HSL niet meer dan vijf minuten vertraging oploopt. Door de ontwerpfout in een viaduct bij Rijpwetering halen de partijen deze doelstelling in 2022 niet. “Dat vinden wij vooral voor reizigers erg vervelend, maar de veiligheid op het spoor heeft ten alle tijden prioriteit”, zo stelt ProRail. “We werken er, samen met de betrokken partners, aan om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Ontwerpfout in viaduct zet streep door HSL-vertragingsdoelstelling NS en ProRail | SpoorPro.nl
Thalys en IC op Amsterdam CS

Ontwerpfout in viaduct zet streep door HSL-vertragingsdoelstelling NS en ProRail

De treinen die gebruik maken van de hogensnelheidslijn moeten noodgedwongen gas terugnemen. PvL/Flickr/CC BY-ND 2.0

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft ProRail en NS de opdracht gegeven ervoor te zorgen minimaal 82,1 procent van de reizigers op de HSL niet meer dan vijf minuten vertraging oploopt. Door de ontwerpfout in een viaduct bij Rijpwetering halen de partijen deze doelstelling in 2022 niet. “Dat vinden wij vooral voor reizigers erg vervelend, maar de veiligheid op het spoor heeft ten alle tijden prioriteit”, zo stelt ProRail. “We werken er, samen met de betrokken partners, aan om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.