ProRail voorzag bij eerdere verbouwing al dat het te druk zou worden op Utrecht Centraal

Utrecht Centraal
Wegens groeiende reizigersaantallen ziet ProRail zich genoodzaakt perron 5 te verbreden op station Utrecht Centraal T.W. van Urk/Shutterstock

Reizigers opgepast, want het wordt de komende week flink druk op Utrecht Centraal. Daarvoor waarschuwt NS vanwege werkzaamheden. Perron 5 moet namelijk verbreed worden om ruimte vrij te maken voor het groeiende aantal reizigers. Maar in 2016 is het station ook al eens groots verbouwd. Waarom heeft ProRail toen niet ingegrepen?

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

1 reactie op “ProRail voorzag bij eerdere verbouwing al dat het te druk zou worden op Utrecht Centraal”

Theo Kruse|02.09.24|16:45

Op dat perron komen aan de ene zijde intercitytreinen binnen vanuit Den Bosch en aan de andere zijde intercitytreinen vanuit Arnhem. Die gaan vanuit Utrecht afwisseling richting Schiphol of Amsterdam. Mede door de geboden cross-platform overstap is het soms erg druk. Daarnaast is Ă©Ă©n zijde een stuk smaller dan de andere zijde.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail voorzag bij eerdere verbouwing al dat het te druk zou worden op Utrecht Centraal | SpoorPro.nl

ProRail voorzag bij eerdere verbouwing al dat het te druk zou worden op Utrecht Centraal

Utrecht Centraal
Wegens groeiende reizigersaantallen ziet ProRail zich genoodzaakt perron 5 te verbreden op station Utrecht Centraal T.W. van Urk/Shutterstock

Reizigers opgepast, want het wordt de komende week flink druk op Utrecht Centraal. Daarvoor waarschuwt NS vanwege werkzaamheden. Perron 5 moet namelijk verbreed worden om ruimte vrij te maken voor het groeiende aantal reizigers. Maar in 2016 is het station ook al eens groots verbouwd. Waarom heeft ProRail toen niet ingegrepen?

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

1 reactie op “ProRail voorzag bij eerdere verbouwing al dat het te druk zou worden op Utrecht Centraal”

Theo Kruse|02.09.24|16:45

Op dat perron komen aan de ene zijde intercitytreinen binnen vanuit Den Bosch en aan de andere zijde intercitytreinen vanuit Arnhem. Die gaan vanuit Utrecht afwisseling richting Schiphol of Amsterdam. Mede door de geboden cross-platform overstap is het soms erg druk. Daarnaast is Ă©Ă©n zijde een stuk smaller dan de andere zijde.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.