Rijkswaterstaat onttrekt zich aan enige verantwoordelijkheid in HSL-kwestie
Rijkswaterstaat (RWS) wast de handen in onschuld waar het de problemen betreft die de hogesnelheidslijn momenteel parten spelen. Door constructiefouten kan er nu op een deel van de lijn maar 80 km/u worden gereden in plaats van 300. “De aannemer was verantwoordelijk voor het ontwerp en de bouw”, werpt RWS enige schuld ver van zich af in De Telegraaf.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Kort samengevat: O-O-O…
Dat staat voor:
– Ongeinteresseerd
– Onkundig
– Onverantwoordelijk
Deze 3 O’s zijn kenmerkend voor het integrale spoorbeleid van het Ministerie, en alles wat er onder de verantwoordelijkheid van De Minister gebeurd.
Nooit is er iemand verantwoordelijk, kennis van zaken is aan de uitvoerende partijen en eerlijk gezegd boeit het Ministerie het allemaal ook niets. Het is tenslotte maar rail, in de ogen van het Ministerie een zo goed als irrelevante modaliteit.