Jetzt geht’s los! Noord-Brabant maakt de borst nat voor 80-weekse
De ruim van tevoren en vaak aangekondigde 80-weekse gaat morgen aan het einde van de dag van start. Gedurende 80 weken zal de Betuweroute met grote regelmaat niet of nauwelijks gebruikt kunnen worden vanwege werkzaamheden aan de Duitse zijde van de belangrijke goederenvervoerroute. Dat betekent dat de Brabantroute gedurende 20 van die 80 weken 135 goederentreinen extra te verwerken krijgt, bovenop de ‘reguliere’ goederentreinen én de reizigerstreinen.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Nou, het is vreselijk allemaal…
Wel graag de cijfers correct duiden. Het gaat op de Brabantroute tijdens de volledige stremming van de Betuweroute om een totaal van 135 goederentreinen per dag, niet om 135 extra treinen.
Mijn opmerking over de cijfers geldt overigens ook voor de andere omleidingsroutes.
Het gaat om extra en langere – goederen -treinen die op andere dagen niet kunnen rijden, als inhaal slag, niet louter “135” als gewoon totaal, dus conclusie; het wordt drukker op zelfde lijn en daardoor kunnen soms burger treinen uitvallen. Langere dubbel-decks treinen kunnen drukte onder-vangen, zoals goed gaat in UK, alleen voorste en in 1e instantie midden deel stopt bij perron, dit wordt ook omgeroepen waarbij de achterste deuren dicht blijven. Uiteindelijk wordt veel beter.Extra info bij NS
waar is mijn reaktie gebleven die zich aan de huisregels hielt en plots verdween. Informatie bron vermelden vd NS zelf lijkt mij geen afwijking van die regels. Vaag hoe dit qua monitoring ging. beterschap.
ik hou mij aan de huisregels. Waarom wissen jullie zowieso ? Graag uitleg. Ik kan dit ook via het ministerie checken, dit is erg vreemd nu. Zelfs info verzoek is niet o.k.?