Dodelijke ongelukken op beveiligde overwegen in Rilland, Hoogkerk en Amersfoort

waarschuwingsbord bij beveiligde overweg
Behalve flitsinstallaties plaatst ProRail ook waarschuwingsborden bij beveiligde overwegen om mensen te bewegen niet nog gauw even het spoor over te steken als de lichten beginnen te knipperen, de bellen rinkelen en de bomen naar beneden gaan. ANP/Hollandse Hoogte/Huisman Media

De afgelopen dagen zijn er drie dodelijke ongelukken gebeurd op beveiligde overwegen. Maandagmorgen kwam een vrouw om het leven in het Zeeuwse Rilland; zondag werd in het Groningse Hoogkerk een voetganger op een overweg aangereden en vrijdag kwam in Amersfoort een scooterrijder onder de trein.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “Dodelijke ongelukken op beveiligde overwegen in Rilland, Hoogkerk en Amersfoort”

Marc Busio|24.09.24|11:00

Dit plaatst de bezetenheid waarmee ProRail de onbewaakte spoorwegovergangen te lijf gaat wel in een ander perspectief: beveiliging is echt geen garantie dat er dan minder of geen ongelukken meer gebeuren.

A C F Sierts|27.09.24|15:27

@ Marc Busio: populistische kletspraat. Uiteraard is een actief beveiligde overweg duizenden & duizenden malen veiliger dan een onbeveiligde overweg. En natuurlijk sluit ook dan nog geen ongelukken voor 100% uit. Er is ook niemand die dat beweert.

Sterker nog: zelfs een ongelijkvloerse overweg doet dat niet. Een (vracht)auto kan vanaf een viaduct alsnog op het spoor terechtkomen en vervolgens een mega-treinramp veroorzaken. En tegen aperte domheid of zelfs opzet is sowieso geen kruid gewassen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Dodelijke ongelukken op beveiligde overwegen in Rilland, Hoogkerk en Amersfoort | SpoorPro.nl

Dodelijke ongelukken op beveiligde overwegen in Rilland, Hoogkerk en Amersfoort

waarschuwingsbord bij beveiligde overweg
Behalve flitsinstallaties plaatst ProRail ook waarschuwingsborden bij beveiligde overwegen om mensen te bewegen niet nog gauw even het spoor over te steken als de lichten beginnen te knipperen, de bellen rinkelen en de bomen naar beneden gaan. ANP/Hollandse Hoogte/Huisman Media

De afgelopen dagen zijn er drie dodelijke ongelukken gebeurd op beveiligde overwegen. Maandagmorgen kwam een vrouw om het leven in het Zeeuwse Rilland; zondag werd in het Groningse Hoogkerk een voetganger op een overweg aangereden en vrijdag kwam in Amersfoort een scooterrijder onder de trein.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “Dodelijke ongelukken op beveiligde overwegen in Rilland, Hoogkerk en Amersfoort”

Marc Busio|24.09.24|11:00

Dit plaatst de bezetenheid waarmee ProRail de onbewaakte spoorwegovergangen te lijf gaat wel in een ander perspectief: beveiliging is echt geen garantie dat er dan minder of geen ongelukken meer gebeuren.

A C F Sierts|27.09.24|15:27

@ Marc Busio: populistische kletspraat. Uiteraard is een actief beveiligde overweg duizenden & duizenden malen veiliger dan een onbeveiligde overweg. En natuurlijk sluit ook dan nog geen ongelukken voor 100% uit. Er is ook niemand die dat beweert.

Sterker nog: zelfs een ongelijkvloerse overweg doet dat niet. Een (vracht)auto kan vanaf een viaduct alsnog op het spoor terechtkomen en vervolgens een mega-treinramp veroorzaken. En tegen aperte domheid of zelfs opzet is sowieso geen kruid gewassen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.