‘Zeeuwse reizigers verliezen vertrouwen’: negen aanbevelingen aan NS en ProRail

Station Middelburg
Station Middelburg NS

Door problemen op het spoor dreigen reizigers in Zeeland vaker de auto te pakken in plaats van de trein, vrezen verschillende Zeeuwse fracties van politieke partijen. Daarom overhandigden ze NS en ProRail een ‘zwartboek’ met daarin negen aanbevelingen voor het Zeeuwse spoor. ‘We willen dat méér Zeeuwen de trein in stappen, in plaats van steeds minder.’

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

2 reacties op “‘Zeeuwse reizigers verliezen vertrouwen’: negen aanbevelingen aan NS en ProRail”

Marc Busio|16.09.24|13:33

We hebben in Nederland 12 provincies en in de helft daarvan is in feite slechts 1 spoorlijn waarover intercitytreinen rijden: Zeeland, Limburg, Flevoland, Drenthe, Friesland en Groningen. Blijkbaar is het al teveel gevraagd om dat redelijk voor elkaar te krijgen, want iedereen die een beetje van de toestand van het spoor op de hoogte is weet dat de treinreizigers het de afgelopen maanden ook in Limburg en de noordelijke provincies zwaar te verduren hebben gehad vanwege urenlange stremmingen.

Patrick EHV|18.09.24|11:25

@Marc: Beetje flauw, want NS rijdt rijdt in Limburg naar 3 steden met IC’s: M’tricht, Heerlen en Venlo. En Zeeland en Flevoland hebben maar 1 lijn. Maar goede motivatie voor de Lelylijn, waardoor Emmeloord ook een station krijgt.

Het rapport “Elke regio telt” is nog niet doorgedrongen bij NS en ProRail. Zij lijken eerder meer bezig te zijn met lijfsbehoud

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Zeeuwse reizigers verliezen vertrouwen’: negen aanbevelingen aan NS en ProRail | SpoorPro.nl

‘Zeeuwse reizigers verliezen vertrouwen’: negen aanbevelingen aan NS en ProRail

Station Middelburg
Station Middelburg NS

Door problemen op het spoor dreigen reizigers in Zeeland vaker de auto te pakken in plaats van de trein, vrezen verschillende Zeeuwse fracties van politieke partijen. Daarom overhandigden ze NS en ProRail een ‘zwartboek’ met daarin negen aanbevelingen voor het Zeeuwse spoor. ‘We willen dat méér Zeeuwen de trein in stappen, in plaats van steeds minder.’

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

2 reacties op “‘Zeeuwse reizigers verliezen vertrouwen’: negen aanbevelingen aan NS en ProRail”

Marc Busio|16.09.24|13:33

We hebben in Nederland 12 provincies en in de helft daarvan is in feite slechts 1 spoorlijn waarover intercitytreinen rijden: Zeeland, Limburg, Flevoland, Drenthe, Friesland en Groningen. Blijkbaar is het al teveel gevraagd om dat redelijk voor elkaar te krijgen, want iedereen die een beetje van de toestand van het spoor op de hoogte is weet dat de treinreizigers het de afgelopen maanden ook in Limburg en de noordelijke provincies zwaar te verduren hebben gehad vanwege urenlange stremmingen.

Patrick EHV|18.09.24|11:25

@Marc: Beetje flauw, want NS rijdt rijdt in Limburg naar 3 steden met IC’s: M’tricht, Heerlen en Venlo. En Zeeland en Flevoland hebben maar 1 lijn. Maar goede motivatie voor de Lelylijn, waardoor Emmeloord ook een station krijgt.

Het rapport “Elke regio telt” is nog niet doorgedrongen bij NS en ProRail. Zij lijken eerder meer bezig te zijn met lijfsbehoud

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.