Royal HaskoningDHV gaat mee nadenken over oplossingen voor MerwedeLingelijn

CAF CIVITY
De treinen die Qbuzz heeft aangeschaft zijn van het type Civity, die geproduceerd worden door de Spaanse treinenbouwer CAF. CAF/Qbuzz

Vervoerder Qbuzz gaat eind 2027 met nieuwe treinen rijden over de MerwedeLingelijn. Die treinen zijn uitgerust met het nieuwe treinbeveiligingssysteem ERTMS en om ze veilig te kunnen rijden moet de railinfrastructuur tussen Geldermalsen en Dordrecht worden aangepast. Ingenieursbureau Royal HaskoningDHV gaat daarbij de helpende hand toesteken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “Royal HaskoningDHV gaat mee nadenken over oplossingen voor MerwedeLingelijn”

Marc Busio|22.08.24|10:50

Nadenken over oplossingen voor de Merwedelijn????? Voor problemen die men zelf over zich afroept zal wel bedoeld worden! Treinen met ERTMS laten rijden over zo’n enkelsporig regionaal spoorlijntje dat keurig afgekoppeld is van het hoofdrailnet. Geldverspilling in een tijd dat het openbaar vervoer toch al sterk onder druk staat en waar de reizigers helemaal niets aan hebben.

Illya Vaes|28.08.24|11:39

“De nieuwe treinen die Qbuzz heeft besteld zijn langer”: daar heeft de reiziger wel degelijk wat aan.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Royal HaskoningDHV gaat mee nadenken over oplossingen voor MerwedeLingelijn | SpoorPro.nl

Royal HaskoningDHV gaat mee nadenken over oplossingen voor MerwedeLingelijn

CAF CIVITY
De treinen die Qbuzz heeft aangeschaft zijn van het type Civity, die geproduceerd worden door de Spaanse treinenbouwer CAF. CAF/Qbuzz

Vervoerder Qbuzz gaat eind 2027 met nieuwe treinen rijden over de MerwedeLingelijn. Die treinen zijn uitgerust met het nieuwe treinbeveiligingssysteem ERTMS en om ze veilig te kunnen rijden moet de railinfrastructuur tussen Geldermalsen en Dordrecht worden aangepast. Ingenieursbureau Royal HaskoningDHV gaat daarbij de helpende hand toesteken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “Royal HaskoningDHV gaat mee nadenken over oplossingen voor MerwedeLingelijn”

Marc Busio|22.08.24|10:50

Nadenken over oplossingen voor de Merwedelijn????? Voor problemen die men zelf over zich afroept zal wel bedoeld worden! Treinen met ERTMS laten rijden over zo’n enkelsporig regionaal spoorlijntje dat keurig afgekoppeld is van het hoofdrailnet. Geldverspilling in een tijd dat het openbaar vervoer toch al sterk onder druk staat en waar de reizigers helemaal niets aan hebben.

Illya Vaes|28.08.24|11:39

“De nieuwe treinen die Qbuzz heeft besteld zijn langer”: daar heeft de reiziger wel degelijk wat aan.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.