Emplacement Roosendaal

Sporen op viertal emplacementen op de schop met nieuwe miljoenen uit Den Haag

Emplacement Roosendaal is een van de locaties waar gewerkt zal worden. 2018, ANP Photo - Your Captain

ProRail gaat 90 miljoen euro gebruiken om wacht- en buffersporen te verlengen op de emplacementen van Roosendaal, Rotterdam Noord Goederen, Hengelo en Oldenzaal. Dat doen ze van de ongeveer 100 miljoen euro die het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) woensdag beschikbaar heeft gemaakt voor faciliteiten voor 740 meter lange goederentreinen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

3 reacties op “Sporen op viertal emplacementen op de schop met nieuwe miljoenen uit Den Haag”

Marc Busio|16.12.22|10:33

Net als met de Betuweroute moeten we weer eens zo nodig voor de muziek uitlopen. Eer men in het buitenland zover is dat er met treinen langer dan zevenhonderd meter gereden kan worden zijn we decennia verder, als het niet langer duurt.

Cor Knops|17.12.22|18:17

Beste Marc Busio helaas voor jou zijn er in Duitsland al sporen van 740 meter lang, qua Betuweroute heb je gelijk daar loopt Duitsland behoorlijk mee achter.

Cor Knops|17.12.22|18:19

Beste Marc Busio helaas voor je Duitsland heeft al sporen van 740 meter, echter qua Betuweroute heb je gelijk daarin loopt Duitsland jaren achter

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Sporen op viertal emplacementen op de schop met nieuwe miljoenen uit Den Haag | SpoorPro.nl
Emplacement Roosendaal

Sporen op viertal emplacementen op de schop met nieuwe miljoenen uit Den Haag

Emplacement Roosendaal is een van de locaties waar gewerkt zal worden. 2018, ANP Photo - Your Captain

ProRail gaat 90 miljoen euro gebruiken om wacht- en buffersporen te verlengen op de emplacementen van Roosendaal, Rotterdam Noord Goederen, Hengelo en Oldenzaal. Dat doen ze van de ongeveer 100 miljoen euro die het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) woensdag beschikbaar heeft gemaakt voor faciliteiten voor 740 meter lange goederentreinen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

3 reacties op “Sporen op viertal emplacementen op de schop met nieuwe miljoenen uit Den Haag”

Marc Busio|16.12.22|10:33

Net als met de Betuweroute moeten we weer eens zo nodig voor de muziek uitlopen. Eer men in het buitenland zover is dat er met treinen langer dan zevenhonderd meter gereden kan worden zijn we decennia verder, als het niet langer duurt.

Cor Knops|17.12.22|18:17

Beste Marc Busio helaas voor jou zijn er in Duitsland al sporen van 740 meter lang, qua Betuweroute heb je gelijk daar loopt Duitsland behoorlijk mee achter.

Cor Knops|17.12.22|18:19

Beste Marc Busio helaas voor je Duitsland heeft al sporen van 740 meter, echter qua Betuweroute heb je gelijk daarin loopt Duitsland jaren achter

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.