Niet veilig: ProRail kan niet profiteren van afgeslankte dienstregeling NS
Spoorwerkers aan het werk om de infrastructuur rondom Liempde te verbeteren. SpoorPro / ProMedia Group
Dat NS noodgedwongen besloten heeft om het treinverkeer met 10 tot 20 procent terug te dringen biedt volgens ProRail geen uitkomst om extra werkzaamheden uit te voeren op het spoor. “Onderhoud moet veilig en daarvoor moet het spoor volledig buiten dienst worden genomen”, aldus de woordvoering van ProRail.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Mijns inziens is het vandaag de dag nog steeds mogelijk om tussen de treinen door werkzaamheden aan het spoor op een veilige wijze uit te voeren indien er goede afspraken gemaakt worden. Het personeel buiten is daarvoor nog steeds capabel genoeg en nog niet zo lang geleden ging het dagelijks op die manier terwijl de hedendaagse middelen beter zijn dan die van toen. Bijkomend zullen er minder aantastingen zijn voor de treindienst en de kosten lager uitvallen dan nu het geval is.