Houten dwarsliggers Amsterdam vervangen door ‘duurzamer kunststof’

Afbeelding: Wikimedia Commons Wikimedia Commons

Dura Vermeer Railinfra is in opdracht van het GVB bezig om de houten dwarsliggers van het metrospoor te vervangen door kunststofdwarsliggers onder het kruiswisselcomplex bestaande uit twee types 1:9 wissels en twee zogeheten Engelsmannen. Ook de stootjukconstructie wordt vervangen en er worden enkele passtukken geplaatst ter vervanging van de ES-lassen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Houten dwarsliggers Amsterdam vervangen door ‘duurzamer kunststof’ | SpoorPro.nl

Houten dwarsliggers Amsterdam vervangen door ‘duurzamer kunststof’

Afbeelding: Wikimedia Commons Wikimedia Commons

Dura Vermeer Railinfra is in opdracht van het GVB bezig om de houten dwarsliggers van het metrospoor te vervangen door kunststofdwarsliggers onder het kruiswisselcomplex bestaande uit twee types 1:9 wissels en twee zogeheten Engelsmannen. Ook de stootjukconstructie wordt vervangen en er worden enkele passtukken geplaatst ter vervanging van de ES-lassen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.