Foto: Rob Dammers / Wikimedia Commons

Extreme hittedag zorgde voor defecten en storingen op het spoor

Foto: Rob Dammers / Wikimedia Commons

De extreme hitte op dinsdag 19 juli zorgde voor historische temperaturen in Nederland. Maar naast dat het resulteerde in lange files naar de stranden, veroorzaakte de hitte ook grote schade aan het spoor. Zo moesten er reizigers gered worden uit een trein bij Haarle, en kwam het treinverkeer van en naar België compleet plat te liggen. In de drukkende hitte moest het ProRail-personeel extra stappen zetten om het verkeer door te laten lopen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Robin van den Bovenkamp

Robin van den Bovenkamp is verslaggever, journalist en redacteur voor Schuttevaer.nl en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

1 reactie op “Extreme hittedag zorgde voor defecten en storingen op het spoor”

A C F Sierts|21.07.22|11:08

Willemspoortunnel, 2 zekeringen getript om 15:30. Pas vier uur later, om 19:30, komt het verkeer weer op gang. Mag ik dit belachelijk traag en volstrekt onacceptabel noemen? Zoiets moet binnen 1 a 2 uur opgelost kunnen worden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Extreme hittedag zorgde voor defecten en storingen op het spoor | SpoorPro.nl
Foto: Rob Dammers / Wikimedia Commons

Extreme hittedag zorgde voor defecten en storingen op het spoor

Foto: Rob Dammers / Wikimedia Commons

De extreme hitte op dinsdag 19 juli zorgde voor historische temperaturen in Nederland. Maar naast dat het resulteerde in lange files naar de stranden, veroorzaakte de hitte ook grote schade aan het spoor. Zo moesten er reizigers gered worden uit een trein bij Haarle, en kwam het treinverkeer van en naar België compleet plat te liggen. In de drukkende hitte moest het ProRail-personeel extra stappen zetten om het verkeer door te laten lopen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Robin van den Bovenkamp

Robin van den Bovenkamp is verslaggever, journalist en redacteur voor Schuttevaer.nl en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

1 reactie op “Extreme hittedag zorgde voor defecten en storingen op het spoor”

A C F Sierts|21.07.22|11:08

Willemspoortunnel, 2 zekeringen getript om 15:30. Pas vier uur later, om 19:30, komt het verkeer weer op gang. Mag ik dit belachelijk traag en volstrekt onacceptabel noemen? Zoiets moet binnen 1 a 2 uur opgelost kunnen worden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.