
Europese Unie doet miljardeninvestering in onder meer spoorinfrastructuur
Foto: https://mediaportal.deutschebahn.com/marsDB-Mediaportal/de/instance/ko/Personenverkehr.xhtml?oid=5871656&relId=1001
De Europese Commissie heeft 135 transportinfrastructuurprojecten geselecteerd die in aanmerking komen voor Europese subsidies. Daarbij zal 5,4 miljard euro worden toegewezen middels de Connecting Europe Facility (CEF). De miljarden zullen deels worden toegewezen aan het verbeteren van de spoorinfrastructuur en grensoverschrijdend treinverkeer op het Europese vasteland.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Helaas niet in Nederland. Zou toch leuk zijn om Hamont-Weert, Nijmegen-Kleef, Coevorden- Neuenhaus, Maastricht-Hasselt (trein) of Terneuzen-Gent met dit geld te heropenen.
Gent – Terneuzen wordt vanuit Nederland betaald via het Nationale Groeifonds. Maar inderdaad weet Nederland de weg naar de Europese subsidiepotten slecht te vinden. Waarschijnlijk voelen ambtenaren zich te goed of geld te vragen waren NL gewoon recht op heeft. Maar als NL meer moet betalen, dan is het land te klein. Vreemd