Treinverkeer tussen Meppel en Assen hervat

Eerder op maandag is het treinverkeer tussen Meppel en Assen hervat. In de achterliggende treinvrije periode (TVP) van 16 dagen zijn voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd om de spoorboog die door Hoogeveen loopt te verleggen. Daarnaast zijn delen van het spoor vernieuwd.

Bij de spoorvernieuwing tussen Meppel en Beilen zijn het ballastgrind, de dwarsliggers en spoorstaven vervangen. De voorbereidende werkzaamheden daarvoor werden in maart uitgevoerd. Bij de grootschalige werkzaamheden van deze maand zijn tevens verschillende perrons en het bijbehorende stationsmeubilair vernieuwd.

Bij de werkzaamheden waren VolkerRail, KWS Infra, Holland Scherm en Bolkesteijn Rail betrokken. Laatstgenoemde partij was onder meer verantwoordelijk voor nieuwe keerwanden, perronbestrating, geluidschermen en werk aan overwegen en duikers.

Bolkesteijn Rail geeft tevens aan dat door materiaaltekorten en leveringsproblemen nog niet alle werkzaamheden zijn afgerond. Er zal dus nog een nieuwe TVP ingepland worden. Het gaat dan over klussen aan een drietal overwegen.

Ook de liften op Station Hoogeveen zijn nog niet gereed. In een eerder stadium was al bekend geworden dat de spoorboog vanwege materiaaltekorten nog niet verlegd kon worden.

Hergebruik

Bij Hoogeveen zijn door Holland Scherm oude bovenleidingspalen gebruikt voor de geluidsschermen. De 55 exemplaren waren vrijgekomen na de werkzaamheden van vorig jaar aan het Rotterdamse Theemswegtracé. Via VolkerRail kwamen de palen bij onderaannemer Holland Scherm terecht.

Correctie: In een eerdere versie van dit verhaal stond dat de spoorboog bij Hoogeveen verlegd was. Dit is inmiddels gecorrigeerd.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en 

krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start actie abonnement

Auteur: Nick Augusteijn

1 reactie op “Treinverkeer tussen Meppel en Assen hervat”

A C F Sierts|23.05.22|16:25

Een opmerking over de doorlopend falende businzet zou op zijn plaats zijn geweest. Er zijn zelfs passagiers die de nacht op een koud en leeg station Meppel hebben moeten doorbrengen, omdat de laatste bus wegens overvol al eerder vertrok. Daar sta je dan, als klant…
Pure horror en onvergefelijk management-falen. Onvoorstelbaar dat dit allemaal maar kan & mag.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.