Europese spoorvervoerders starten campagne om Interrail-ticket te promoten

De Europese spoorvervoerders zijn op vrijdag een gezamenlijke campagne begonnen om het Interrail-ticket te promoten. Daarmee staan de bedrijven stil bij het 50-jarig bestaan van deze pas, dat voor de gelegenheid een aantal dagen met 50 procent korting wordt aangeboden.
De zogeheten Continuous-pas voor een maand lang ongelimiteerd reizen door Europa is dankzij de korting tijdelijk te koop vanaf 252 euro. De tickets zijn er ook voor twee of drie maanden. Er doen 43 spoorbedrijven aan de actie mee, waaronder NS, Deutsche Bahn, SNCF, Trenitalia en Renfe.

De Interrailpas geldt inmiddels in 33 Europese landen en Turkije. Interrailers reizen voornamelijk van juni tot september. Hoewel reisbestemmingen in Zuid- en West-Europa erg populair zijn, worden ook Centraal Europese landen vaak bezocht.

Sinds de introductie van het ticket in maart 1972 zijn meer dan 10 miljoen mensen ermee in de trein gestapt. De Interrailpas was aanvankelijk voor jongeren bedoeld, maar steeds vaker maken ook gezinnen en senioren er gebruik van. Jongeren zijn met 64 procent echter nog wel verreweg de grootste groep gebruikers, onder meer omdat reizigers onder de 28 jaar korting krijgen.

De prijs is verder afhankelijk van de geldigheidsduur, het aantal reisdagen en het gebruik van de eerste of tweede klas. De goedkoopste Interrail Global Pass is verkrijgbaar vanaf 185 euro.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en 

krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start actie abonnement

Auteur: Hendriëlle de Groot

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Europese spoorvervoerders starten campagne om Interrail-ticket te promoten | SpoorPro.nl

Europese spoorvervoerders starten campagne om Interrail-ticket te promoten

De Europese spoorvervoerders zijn op vrijdag een gezamenlijke campagne begonnen om het Interrail-ticket te promoten. Daarmee staan de bedrijven stil bij het 50-jarig bestaan van deze pas, dat voor de gelegenheid een aantal dagen met 50 procent korting wordt aangeboden.
De zogeheten Continuous-pas voor een maand lang ongelimiteerd reizen door Europa is dankzij de korting tijdelijk te koop vanaf 252 euro. De tickets zijn er ook voor twee of drie maanden. Er doen 43 spoorbedrijven aan de actie mee, waaronder NS, Deutsche Bahn, SNCF, Trenitalia en Renfe.

De Interrailpas geldt inmiddels in 33 Europese landen en Turkije. Interrailers reizen voornamelijk van juni tot september. Hoewel reisbestemmingen in Zuid- en West-Europa erg populair zijn, worden ook Centraal Europese landen vaak bezocht.

Sinds de introductie van het ticket in maart 1972 zijn meer dan 10 miljoen mensen ermee in de trein gestapt. De Interrailpas was aanvankelijk voor jongeren bedoeld, maar steeds vaker maken ook gezinnen en senioren er gebruik van. Jongeren zijn met 64 procent echter nog wel verreweg de grootste groep gebruikers, onder meer omdat reizigers onder de 28 jaar korting krijgen.

De prijs is verder afhankelijk van de geldigheidsduur, het aantal reisdagen en het gebruik van de eerste of tweede klas. De goedkoopste Interrail Global Pass is verkrijgbaar vanaf 185 euro.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en 

krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start actie abonnement

Auteur: Hendriëlle de Groot

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.