treinramp Stonehaven-Schotland

Afwijking tussen bouw en ontwerp veroorzaakte dodelijke ontsporing Schotland

Foto: Raidió Teilifís Éireann

Het waterafvoersysteem bij het Schotse Carmot, waar in augustus 2020 een trein uit het spoor raakte, was niet gebouwd en geïnstalleerd op basis van het oorspronkelijke ontwerp. Daardoor kwamen er na regenval grind en kiezelstenen op het spoor terecht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Afwijking tussen bouw en ontwerp veroorzaakte dodelijke ontsporing Schotland | SpoorPro.nl
treinramp Stonehaven-Schotland

Afwijking tussen bouw en ontwerp veroorzaakte dodelijke ontsporing Schotland

Foto: Raidió Teilifís Éireann

Het waterafvoersysteem bij het Schotse Carmot, waar in augustus 2020 een trein uit het spoor raakte, was niet gebouwd en geïnstalleerd op basis van het oorspronkelijke ontwerp. Daardoor kwamen er na regenval grind en kiezelstenen op het spoor terecht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.