Sneeuwvrij, maken, wissel, Amsterdam, sneeuw, winter

Mist en vorst: NS start met schraapritten

In Nederland is het woensdagochtend op veel plekken mistig. Daarnaast gaat het de komende dagen mogelijk vriezen wat voor ijsvorming (rijp) op de bovenleiding zorgt. Dit kan tot treinuitval leiden. NS rijdt daarom speciale ‘schraapritten’: machinisten rijden met lege treinen, voor de dienstregeling start, om het rijp er af te schrapen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Hendriëlle de Groot

1 reactie op “Mist en vorst: NS start met schraapritten”

Pat Rick|13.01.22|10:46

In het verleden reed de Post treinen ’s nachts om post te vervoeren tussen de sorteercentra. Deze centra hadden eigen laadperrons en de treinen waren geel/rood (itt geel/blauw voor personenvervoer) Deze treinritten hielpen ook om de bovenleiding ijsvrij te houden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Mist en vorst: NS start met schraapritten | SpoorPro.nl
Sneeuwvrij, maken, wissel, Amsterdam, sneeuw, winter

Mist en vorst: NS start met schraapritten

In Nederland is het woensdagochtend op veel plekken mistig. Daarnaast gaat het de komende dagen mogelijk vriezen wat voor ijsvorming (rijp) op de bovenleiding zorgt. Dit kan tot treinuitval leiden. NS rijdt daarom speciale ‘schraapritten’: machinisten rijden met lege treinen, voor de dienstregeling start, om het rijp er af te schrapen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Hendriëlle de Groot

1 reactie op “Mist en vorst: NS start met schraapritten”

Pat Rick|13.01.22|10:46

In het verleden reed de Post treinen ’s nachts om post te vervoeren tussen de sorteercentra. Deze centra hadden eigen laadperrons en de treinen waren geel/rood (itt geel/blauw voor personenvervoer) Deze treinritten hielpen ook om de bovenleiding ijsvrij te houden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.