Storing communicatiesysteem spoor ontstond in telefonieservers Rotterdam
Foto: Marieke van Gompel
De telefoniestoring op het spoor donderdag lijkt te zijn ontstaan in de telefonieservers in Rotterdam. Dat blijkt volgens ProRail uit een eerste onderzoek.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Regelmatig de systemen testen. Ook de failovers dus. Digitalisering zal steeds belangrijker worden, ook in de spoorwereld en dan is het belangrijk om een platte organisatie te hebben. Platte organisaties kunnen beter tegen een veranderende technologisch landschap dan een pyramidestructuur. Want in een platte organisatie komen IT-specialisten en verkeersleiders beter tot hun recht. Lees het boek: Eckart’s notes, ook gewoon leuk om te lezen!
@ Pat Rick: het is geen testprobleem, maar een sturings- en ontwerpprobleem. In de klassieke telecom & seinwezen was men veel preciezer en op topkwaliteit gericht. Telefonie op basis van IT is telefonie op basis van marketingpraatjes, agile-aanrommelen en fixen van fouten (“als het kalf verdronken is, bugfixt men de put”). Niet echt geschikt voor mission- & safety critical bedrijfstoepassing…
Daar sta je dan op het station. Let op de omroep. Welke omroep ? Niks, nada, noppes. Alleen het absurde advies om niet met de trein te reizen.