Treinverkeer in en rond Nijmegen sinds deze week weer normaal
Verschillende spooraannemers hebben de afgelopen tijd in opdracht van ProRail gewerkt aan het spoor in en rondom Nijmegen. Daarbij zijn gedurende een periode van negen dagen het spoor, de bovenleiding, wissels en overwegen op de schop gegaan bij Nijmegen, Wijchen en Lent.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Is dit nou werkelijk nodig en doelmatig? Ik zie een opvallende focus op ENORME GIGA vervangingsoperaties. Maar het kleine doch veiligheids-essentiele wordt verwaarloosd, zie recentelijk ontsporing Groningen, het losse-klemmen-issue, havenlijn-troubles, de NABO-escalatie en personeelstekort VL. ERTMS is ook tot een nutteloze technotanker verworden. Stuk voor stuk inhoudelijk bestuurlijk falen.
“maar drukt omwonenden op het hart dat het nog “tientallen jaren” zal duren voordat er op dezelfde locatie weer uitgebreide werkzaamheden moeten worden uitgevoerd”
Ik wist niet, dat 2024-2026 nog “tientallen jaren” weg is van nu ?
@asierts: ProRail denkt graag groot en zo maakt men carrière bij dat bedrijf. Projecten moeten groot, zodat er veel overhead uit betaald kan worden. En als zaken verkeerd lopen, sluit men met veel bombarie weer een overweg.
Terwijl ProRail de basics eerst op orde moet krijgen. Contact met de werkvloer, personeelsontwikkeling, voorraadbeheer, technische kennis in de organisatie, …