groene dwarsligger Infrabel

Infrabel stapt over op ‘groene’ dwarsliggers van zwavelbeton

Bron: Infrabel

De Belgische spoorbeheerder Infrabel gaat geleidelijk het cement, waar dwarsliggers traditioneel van gemaakt zijn, deels vervangen door zwavel. De voordelen hiervan zijn volgens Infrabel dat er 40 procent minder CO2 wordt uitgestoten tijdens de productie en is het nieuwe materiaal volledig recyclebaar. Daarnaast wordt hiermee zwavel, een afvalproduct van de olie-industrie, opnieuw gebruikt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Infrabel stapt over op ‘groene’ dwarsliggers van zwavelbeton | SpoorPro.nl
groene dwarsligger Infrabel

Infrabel stapt over op ‘groene’ dwarsliggers van zwavelbeton

Bron: Infrabel

De Belgische spoorbeheerder Infrabel gaat geleidelijk het cement, waar dwarsliggers traditioneel van gemaakt zijn, deels vervangen door zwavel. De voordelen hiervan zijn volgens Infrabel dat er 40 procent minder CO2 wordt uitgestoten tijdens de productie en is het nieuwe materiaal volledig recyclebaar. Daarnaast wordt hiermee zwavel, een afvalproduct van de olie-industrie, opnieuw gebruikt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.