Rubberen platen op overweg Dorst moeten spoorhinder verminderen

In Dorst wordt aankomend weekend het betonnen wegdek van de overweg op de Wethouder van Dijklaan vervangen door rubberen platen tussen de sporen. Het is een proef om te onderzoeken of dit andere type overweg helpt om de hinder van trillingen in de omgeving te verminderen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Rubberen platen op overweg Dorst moeten spoorhinder verminderen”

A C F Sierts|08.02.21|19:21

Wel jammer is dat nergens uitgelegd wordt WAAROM deze modificatie een sterke reductie van de baan-trein-interactie zou kunnen opleveren. Dat zou wel zo verhelderend zijn. Ik mag tenslotte aannemen dat men niet ‘zomaar wat ideetjes uitprobeert’, maar dat dit het resultaat is van een gedegen analyse…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Rubberen platen op overweg Dorst moeten spoorhinder verminderen | SpoorPro.nl

Rubberen platen op overweg Dorst moeten spoorhinder verminderen

In Dorst wordt aankomend weekend het betonnen wegdek van de overweg op de Wethouder van Dijklaan vervangen door rubberen platen tussen de sporen. Het is een proef om te onderzoeken of dit andere type overweg helpt om de hinder van trillingen in de omgeving te verminderen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Rubberen platen op overweg Dorst moeten spoorhinder verminderen”

A C F Sierts|08.02.21|19:21

Wel jammer is dat nergens uitgelegd wordt WAAROM deze modificatie een sterke reductie van de baan-trein-interactie zou kunnen opleveren. Dat zou wel zo verhelderend zijn. Ik mag tenslotte aannemen dat men niet ‘zomaar wat ideetjes uitprobeert’, maar dat dit het resultaat is van een gedegen analyse…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.