Traxx-locomotief met rijtuigen voor HSL

Verzakkingen bedreigen veilige berijdbaarheid HSL-Zuid

Bron: NS

Op de HSL-Zuid moet komende jaren ruim 30 miljoen euro worden gestoken in het oplossen van problemen met de spoorligging en betonkwaliteit. Dat blijkt uit de 43e voortgangsrapportage die de staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat onlangs naar de Tweede Kamer stuurde.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Verzakkingen bedreigen veilige berijdbaarheid HSL-Zuid”

A C F Sierts|22.10.20|12:47

Het spoorsysteem wordt steeds meer een staatskas-leegtreksysteem. Schamen de personen en bedrijven die verantwoordelijk waren voor ontwerp, besluitvorming en bouw van de HSL-Zuid zich zolangzamerhand niet de oren van hun kop? Deze baan is verkocht als een zogenaamde zettingsvrije baan: 1 keer flink geld er tegenaan smijten, en je bent klaar. Nou, dat blijkt. We blijven geld smijten. Schaamteloos.

Ook dat spannings-aarde-verhaal is qua systeemontwerp (letterlijk) te knetter voor woorden.

A C F Sierts|22.10.20|13:08

Over dat spanning-aarde-syndroom: in Frankrijk hebben ze OOK 1500vDC & 25kVac, en in Italie & Belgie idem, maar dan met 3kVdc. Hoe kan het toch dat de snelle treinen daar niet om de haverklap kortsluiting rijden? Daar moet toch een reden voor zijn? En wie is daar schuldig aan?

Rob de Jeu|04.11.20|13:20

Bij ‘Lees ook’ staat: ‘ICNG pas in 2030 met 200 km/u over HSL’ Bij doorklikken blijkt dat gelukkig 2023 te zijn.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Verzakkingen bedreigen veilige berijdbaarheid HSL-Zuid | SpoorPro.nl
Traxx-locomotief met rijtuigen voor HSL

Verzakkingen bedreigen veilige berijdbaarheid HSL-Zuid

Bron: NS

Op de HSL-Zuid moet komende jaren ruim 30 miljoen euro worden gestoken in het oplossen van problemen met de spoorligging en betonkwaliteit. Dat blijkt uit de 43e voortgangsrapportage die de staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat onlangs naar de Tweede Kamer stuurde.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Verzakkingen bedreigen veilige berijdbaarheid HSL-Zuid”

A C F Sierts|22.10.20|12:47

Het spoorsysteem wordt steeds meer een staatskas-leegtreksysteem. Schamen de personen en bedrijven die verantwoordelijk waren voor ontwerp, besluitvorming en bouw van de HSL-Zuid zich zolangzamerhand niet de oren van hun kop? Deze baan is verkocht als een zogenaamde zettingsvrije baan: 1 keer flink geld er tegenaan smijten, en je bent klaar. Nou, dat blijkt. We blijven geld smijten. Schaamteloos.

Ook dat spannings-aarde-verhaal is qua systeemontwerp (letterlijk) te knetter voor woorden.

A C F Sierts|22.10.20|13:08

Over dat spanning-aarde-syndroom: in Frankrijk hebben ze OOK 1500vDC & 25kVac, en in Italie & Belgie idem, maar dan met 3kVdc. Hoe kan het toch dat de snelle treinen daar niet om de haverklap kortsluiting rijden? Daar moet toch een reden voor zijn? En wie is daar schuldig aan?

Rob de Jeu|04.11.20|13:20

Bij ‘Lees ook’ staat: ‘ICNG pas in 2030 met 200 km/u over HSL’ Bij doorklikken blijkt dat gelukkig 2023 te zijn.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.