Rapport CrisisLab: slechte spoorgoedereninfra door uitgesteld onderhoud en versnipperd beheer

De aanhoudende storingen op de Rotterdamse Havenspoorlijn, emplacement Kijfhoek en andere spoorgoederentrajecten in Nederland zijn het gevolg van uitgestelde investeringen en onderhoud en een versnipperd beheer door ProRail. Dat is de conclusie die onderzoeksbureau CrisisLab trekt in een rapport dat vandaag wordt aangeboden aan de Tweede Kamer. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “Rapport CrisisLab: slechte spoorgoedereninfra door uitgesteld onderhoud en versnipperd beheer”

Pat Rick|09.10.20|15:34

Eigenlijk een management en cultuurprobleem. Eringa had het al toegegeven: er zijn te weinig technici (en te veel managers). ProRail dient een ondersteunende organisatie te zijn die kosten-effectief werkt ipv een budgetverslindend bedrijf dat veel meer had moeten leveren. NL had veel mobieler kunnen zijn als er meer voor het geld gerealiseerd zou worden. Men kan beter kijken naar alternatieve spoorvormen: in R’dam hebben ze het wel door en stappen ze van hoofdspoor af. Nu havenspoor verbeteren.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Rapport CrisisLab: slechte spoorgoedereninfra door uitgesteld onderhoud en versnipperd beheer | SpoorPro.nl

Rapport CrisisLab: slechte spoorgoedereninfra door uitgesteld onderhoud en versnipperd beheer

De aanhoudende storingen op de Rotterdamse Havenspoorlijn, emplacement Kijfhoek en andere spoorgoederentrajecten in Nederland zijn het gevolg van uitgestelde investeringen en onderhoud en een versnipperd beheer door ProRail. Dat is de conclusie die onderzoeksbureau CrisisLab trekt in een rapport dat vandaag wordt aangeboden aan de Tweede Kamer. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “Rapport CrisisLab: slechte spoorgoedereninfra door uitgesteld onderhoud en versnipperd beheer”

Pat Rick|09.10.20|15:34

Eigenlijk een management en cultuurprobleem. Eringa had het al toegegeven: er zijn te weinig technici (en te veel managers). ProRail dient een ondersteunende organisatie te zijn die kosten-effectief werkt ipv een budgetverslindend bedrijf dat veel meer had moeten leveren. NL had veel mobieler kunnen zijn als er meer voor het geld gerealiseerd zou worden. Men kan beter kijken naar alternatieve spoorvormen: in R’dam hebben ze het wel door en stappen ze van hoofdspoor af. Nu havenspoor verbeteren.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.