Omwonenden frustreren overwegenonderzoek ProRail en NS

Omwonenden van de tien openbare Niet Actief Beveiligde Overwegen (NABO’s) waar ProRail momenteel het verkeer telt, roepen onder meer via social media op om zo veel mogelijk gebruik te maken van deze overwegen. De omwonenden vrezen dat de uitkomsten van het onderzoek er voor zullen zorgen dat de overwegen afgesloten worden als er niet voldoende verkeer overheen gaat.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Omwonenden frustreren overwegenonderzoek ProRail en NS”

Feiko Prins|10.08.20|16:03

Zolang de communicatie vooral gericht is op het spoorbelang, zal de afsluiting weerstand oproepen. De overgangen zijn er niet voor niets en sluiting betekent nou eenmaal altijd voor de gebruikers omlopen, omrijden of ander ongemak.

Nico Meininger|10.08.20|17:03

Misschien eens iets creatiever denken, wat kost een eenvoudig voetgangerstunneltje nu, hoeft geen 10 meter breed en 2 meter hoogte is voldoende. Voetganger hebben het meeste last van omlopen. zijn er geen sloten die onder het spoor door gaan en waar een “wildpassage” voor voetgangers in kan

asierts|25.08.20|13:08

Oh oh…

De spoorsector gaat weer in de klassieke doordruk- en schofferingsstand. Serieus waar meneer Baas: dat maakt het probleem alleen maar trager & taaier op te lossen…

Voor alle duidelijkheid: voetgangers hebben nog NOOIT een trein laten ontsporen of de machinist voorin gedood. ProRail schiet weer ouderwetsch door in hun intern-technocratische visie ‘de beste overweg is geen overweg’. DAT is het kernprobleem bij deze problematiek, al decennialang! Wees flexibel i.p.v. technodogmatisch.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Omwonenden frustreren overwegenonderzoek ProRail en NS | SpoorPro.nl

Omwonenden frustreren overwegenonderzoek ProRail en NS

Omwonenden van de tien openbare Niet Actief Beveiligde Overwegen (NABO’s) waar ProRail momenteel het verkeer telt, roepen onder meer via social media op om zo veel mogelijk gebruik te maken van deze overwegen. De omwonenden vrezen dat de uitkomsten van het onderzoek er voor zullen zorgen dat de overwegen afgesloten worden als er niet voldoende verkeer overheen gaat.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Omwonenden frustreren overwegenonderzoek ProRail en NS”

Feiko Prins|10.08.20|16:03

Zolang de communicatie vooral gericht is op het spoorbelang, zal de afsluiting weerstand oproepen. De overgangen zijn er niet voor niets en sluiting betekent nou eenmaal altijd voor de gebruikers omlopen, omrijden of ander ongemak.

Nico Meininger|10.08.20|17:03

Misschien eens iets creatiever denken, wat kost een eenvoudig voetgangerstunneltje nu, hoeft geen 10 meter breed en 2 meter hoogte is voldoende. Voetganger hebben het meeste last van omlopen. zijn er geen sloten die onder het spoor door gaan en waar een “wildpassage” voor voetgangers in kan

asierts|25.08.20|13:08

Oh oh…

De spoorsector gaat weer in de klassieke doordruk- en schofferingsstand. Serieus waar meneer Baas: dat maakt het probleem alleen maar trager & taaier op te lossen…

Voor alle duidelijkheid: voetgangers hebben nog NOOIT een trein laten ontsporen of de machinist voorin gedood. ProRail schiet weer ouderwetsch door in hun intern-technocratische visie ‘de beste overweg is geen overweg’. DAT is het kernprobleem bij deze problematiek, al decennialang! Wees flexibel i.p.v. technodogmatisch.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.