Een ICE-hogesnelheidstrein tussen Berlijn en München, foto: Hollandse Hoogte

Provincies roepen op tot betere treinverbindingen met Duitsland

Foto: Hollandse Hoogte, te gebruiken tot en met 20 december 2020!

Om de concurrentie met het vliegtuig aan te kunnen, moeten er meer en snellere treinen gaan rijden tussen Nederland en Duitsland en moet het eenvoudiger worden een ticket te boeken. Dat vinden de Nederlandse grensprovincies en de provincie Zuid-Holland. In een brief aan staatssecretaris Stientje van Veldhoven en haar Duitse collega Enak Ferlemann roepen ze op tot meer samenwerking en snellere actie.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Provincies roepen op tot betere treinverbindingen met Duitsland”

John rdam|09.06.20|11:48

Het zou een hoop schelen als de exploitatie van de HS-verbindingen met Duitsland helemaal aan DB werd overgelaten. Gewoon toelaten als zelfstandige vervoerder. Dat NS Internationaal zich er ook mee bezighoudt voor de laatste 20% van de route voegt voor de klanten niks toe, behalve inefficiëntie en minder service. En de website van DB is stukken handiger en betrouwbaarder dan die van NS, ondanks al tien jaar herhaalde beloftes tot verbetering is het nog steeds niks.

Arco Sierts|09.06.20|12:56

@John: dat zou wel enorm helpen om de al decennialang weggemoffelde capaciteitstekorten boven water te krijgen. Maar dat zal ook meteen HET grote probleem voor de reiziger worden: allerlei klokvaste binnenlandse NS-treindiensten zullen dan door ICE en Berlijntrein aan flarden gereden worden. Er zullen voor vele jaren klantvijandige gaten en verschuivingen in de dienstpatronen gaan vallen. Kortom: “bezint eer ge begint…”

Martin Wiersema|11.06.20|15:26

En het Noorden dan, met het #LelyLijn project ?? Die zoeken aansluiting met Bremen/Hamburg !

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Provincies roepen op tot betere treinverbindingen met Duitsland | SpoorPro.nl
Een ICE-hogesnelheidstrein tussen Berlijn en München, foto: Hollandse Hoogte

Provincies roepen op tot betere treinverbindingen met Duitsland

Foto: Hollandse Hoogte, te gebruiken tot en met 20 december 2020!

Om de concurrentie met het vliegtuig aan te kunnen, moeten er meer en snellere treinen gaan rijden tussen Nederland en Duitsland en moet het eenvoudiger worden een ticket te boeken. Dat vinden de Nederlandse grensprovincies en de provincie Zuid-Holland. In een brief aan staatssecretaris Stientje van Veldhoven en haar Duitse collega Enak Ferlemann roepen ze op tot meer samenwerking en snellere actie.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Provincies roepen op tot betere treinverbindingen met Duitsland”

John rdam|09.06.20|11:48

Het zou een hoop schelen als de exploitatie van de HS-verbindingen met Duitsland helemaal aan DB werd overgelaten. Gewoon toelaten als zelfstandige vervoerder. Dat NS Internationaal zich er ook mee bezighoudt voor de laatste 20% van de route voegt voor de klanten niks toe, behalve inefficiëntie en minder service. En de website van DB is stukken handiger en betrouwbaarder dan die van NS, ondanks al tien jaar herhaalde beloftes tot verbetering is het nog steeds niks.

Arco Sierts|09.06.20|12:56

@John: dat zou wel enorm helpen om de al decennialang weggemoffelde capaciteitstekorten boven water te krijgen. Maar dat zal ook meteen HET grote probleem voor de reiziger worden: allerlei klokvaste binnenlandse NS-treindiensten zullen dan door ICE en Berlijntrein aan flarden gereden worden. Er zullen voor vele jaren klantvijandige gaten en verschuivingen in de dienstpatronen gaan vallen. Kortom: “bezint eer ge begint…”

Martin Wiersema|11.06.20|15:26

En het Noorden dan, met het #LelyLijn project ?? Die zoeken aansluiting met Bremen/Hamburg !

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.