Hinder op Kijfhoek, ProRail stelt zeven wissels buiten dienst

De rangeerwerkzaamheden op spooremplacement Kijfhoek zijn dinsdagmiddag iets voor 14.00 uur grotendeels stilgelegd door beheerder ProRail en de Inspectie Leefomgeving en Transport. Bij een inspectie van alle 160 wissels op het terrein, bleken er negentien niet aan de onlangs aangescherpte eisen te voldoen. Zeven wissels moesten direct buiten dienst worden gesteld voor onderhoud.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

8 reacties op “Hinder op Kijfhoek, ProRail stelt zeven wissels buiten dienst”

Albert Koch|20.05.20|14:54

Treffende verschrijving: “Dit lijdt tot ernstige hinder voor onze klanten”.

Henk Derksen|20.05.20|14:58

Vroon is altijd woest, dan is het te duur dan is het onderhoud niet goed,,allemaal comedie
Niets willen betalen voor een perfect product dat zal niet gaan HWV

Henk Derksen|20.05.20|15:00

Vroon is altijd woest, het is altijd te duur of het is niet goed, een prima product voor een bodemprijs zal niet gaan HWV

Arco Sierts|20.05.20|21:42

@Henk: het is de wettelijke taak van ProRail om te zorgen voor beschikbare infra. Niks comedie, gewoon slechte performance.

Jeffrey Schouten|20.05.20|23:10

“DB Cargo Nederland, vooralsnog de enige vervoerder die gebruik maakt van emplacement Kijfhoek”? 🤔🤨 alle vervoerders maken gebruik van de Kijfhoek hoor….

Pat Rick|22.05.20|16:48

Ga af van asset management en managers, en ga gewoon goed beheer doen. Het moet niet iets zijn wat gemanaged moet worden, want dan ga je de randen opzoeken. Periodiek onderhoud door zelfsturende teams is goedkoper dan asset management en asset managers.

Henk Derksen|23.05.20|12:35

arco:van het onderhoud zijn de vervoerders op de hoogte, dat dit lastig is bij een volcontinu bedrijf weten de vervoerders ook, dat er wissels niet voldoen aan de nw eisen weten de vervoerders en prorail ook, dat dit onderhoud prijzig is en tijd nodig heeft weten de vervoerders en de inspectie ook, dan woest zijn is komedie pure komedie

Nico Meininger|25.05.20|10:44

Die nieuwe “hogere” eisen worden toch niet in een nacht verzonnen. Die zie je toch aankomen. Te veel managers en te weinig handjes.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Hinder op Kijfhoek, ProRail stelt zeven wissels buiten dienst | SpoorPro.nl

Hinder op Kijfhoek, ProRail stelt zeven wissels buiten dienst

De rangeerwerkzaamheden op spooremplacement Kijfhoek zijn dinsdagmiddag iets voor 14.00 uur grotendeels stilgelegd door beheerder ProRail en de Inspectie Leefomgeving en Transport. Bij een inspectie van alle 160 wissels op het terrein, bleken er negentien niet aan de onlangs aangescherpte eisen te voldoen. Zeven wissels moesten direct buiten dienst worden gesteld voor onderhoud.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

8 reacties op “Hinder op Kijfhoek, ProRail stelt zeven wissels buiten dienst”

Albert Koch|20.05.20|14:54

Treffende verschrijving: “Dit lijdt tot ernstige hinder voor onze klanten”.

Henk Derksen|20.05.20|14:58

Vroon is altijd woest, dan is het te duur dan is het onderhoud niet goed,,allemaal comedie
Niets willen betalen voor een perfect product dat zal niet gaan HWV

Henk Derksen|20.05.20|15:00

Vroon is altijd woest, het is altijd te duur of het is niet goed, een prima product voor een bodemprijs zal niet gaan HWV

Arco Sierts|20.05.20|21:42

@Henk: het is de wettelijke taak van ProRail om te zorgen voor beschikbare infra. Niks comedie, gewoon slechte performance.

Jeffrey Schouten|20.05.20|23:10

“DB Cargo Nederland, vooralsnog de enige vervoerder die gebruik maakt van emplacement Kijfhoek”? 🤔🤨 alle vervoerders maken gebruik van de Kijfhoek hoor….

Pat Rick|22.05.20|16:48

Ga af van asset management en managers, en ga gewoon goed beheer doen. Het moet niet iets zijn wat gemanaged moet worden, want dan ga je de randen opzoeken. Periodiek onderhoud door zelfsturende teams is goedkoper dan asset management en asset managers.

Henk Derksen|23.05.20|12:35

arco:van het onderhoud zijn de vervoerders op de hoogte, dat dit lastig is bij een volcontinu bedrijf weten de vervoerders ook, dat er wissels niet voldoen aan de nw eisen weten de vervoerders en prorail ook, dat dit onderhoud prijzig is en tijd nodig heeft weten de vervoerders en de inspectie ook, dan woest zijn is komedie pure komedie

Nico Meininger|25.05.20|10:44

Die nieuwe “hogere” eisen worden toch niet in een nacht verzonnen. Die zie je toch aankomen. Te veel managers en te weinig handjes.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.