Traxx-locomotief met rijtuigen voor HSL

Aantal impactvolle spoorinfra-storingen 20 procent gedaald in 2019

Bron: NS

Het treinverkeer kreeg afgelopen jaar 436 keer te maken met een impactvolle storing als gevolg van problemen met de infrastructuur, een daling van 20 procent ten opzichte van 2018. Daarnaast scoorde ProRail op alle acht prestatie-indicatoren boven de minimale eisen. Maar daalde de klanttevredenheid van goederenvervoerders. Dat blijkt uit het deze week verschenen jaarverslag 2019 van ProRail.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Aantal impactvolle spoorinfra-storingen 20 procent gedaald in 2019”

Rian van der Borgt|11.05.20|13:36

Interessanter zou het aantal veroorzaakte reizigersvertragingsminuten door die storingen zijn. De impact van 1 storing kan immers nogal wat variëren.

John rdam|11.05.20|14:29

Een bodemwaarde voor punctualiteit op de HSL van slechts 82%??? Daar zit het dus al fout. Ieder ander land zou zich doodschamen voor dergelijke lage normen (en resultaten). Kom daar eens om in Frankrijk op de TGV lijnen, onbestaanbaar. Maar in Nederland vinden we dat ‘acceptabel’. Betekent globaal dat je in 1 op de 5 gevallen niet op tijd aankomt. Op de HSL zijn dat dan meestal gestrande treinen. Die ondanks nieuwe software in heel 2019 iedere dag stilvielen op de HSL.

John rdam|11.05.20|14:33

Met statistiek kun je alles uit verband rukken: die storing op Waalhaven Zuid duurt al een half jaar. Telt die nog steeds als 1 storing? Of staat hij nu al voor 180 x 1 dag geregistreerd?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.