Pintsch seinen op rangeerterrein

ProRail gunt levering nieuwe seinen aan Pintsch

Bron: website Pinsch

Spoorbeheerder ProRail laat vanaf volgend jaar een groot deel van zijn seinen langs het spoor vervangen. Te beginnen op het traject Amsterdam Utrecht. Ook bij de werkzaamheden rondom PHS Amsterdam worden nieuwe seinen geplaatst. De circa 1.900 nieuwe seinen worden geleverd door de Duitse leverancier Pintsch.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

6 reacties op “ProRail gunt levering nieuwe seinen aan Pintsch”

Arco Sierts|27.02.20|20:22

Opmerkelijk dat de seinen op Asd-Ut als eerste aan de beurt zijn. Die zijn immers nog relatief nieuw, want geplaatst tijdens de ombouw naar viersporigheid. Is er toen inferieure kwaliteit geleverd? Zoniet, wat is dan de reden om tot vervanging over te gaan? Dat lijken me tamelijk wezenlijke vragen.

Henk Derksen|28.02.20|09:13

hoop wel dat het led verlichting is en geen lamp als in de tekst genoemd, en o ja seinen met 1 lamp hadden we in het verleden ook klein en slecht zichtbaar

Ronald Helder|02.03.20|11:07

Arco,

de seinen op Asd-Ut staan er al weer 15 jaar, en hebben een technische levensduur die al voorbij is. Gelukkig is er nog geen verhoogde uitval, maar zeker theoretisch kan dit zomaar starten.

Henk,
uiteraard hebben de seinen leds en geen gloeilampen. De helderheid is juist gespecificeerd en zou hetzelfde moeten worden als van de huidige ledseinen.

Eric Baars|12.03.20|20:34

De led seinen op het traject asd-ut zijn van het type VLA. Dit zijn 1e generatie led seinen die op 110 volt werken en alleen op dat traject toegepast. Alle andere led seinen werken op 12 volt. Meest voor de hand liggende reden zal zijn de beschikbaarheid van reserve delen.

André Hirdes|24.08.21|17:36

Ik hoop dat ProRail dan ook overgaat op stroomsturing ipv spanning sturing, Spanning sturing is gebruikelijk bij gloeilampen en wordt bij ProRail nog steeds gebruikt, ook icm LED seinen.
Met stroomsturing, wat in de LED wereld normaal is, kan je veel verder voeden en veel makkelijker de kwaliteit van het sein monitoren op basis van het stroombeeld.
ERTMS is misschien een goed moment om afscheid te nemen van de gedateerde vijftiger jaren techniek op basis van een dimtrafo.

bartrazin|27.06.22|20:43

Intussen nu al 2 jaar verder en nog geen Pintsch sein te zien. Tenminste toen ik dit artikel las stond erbij dat de nieuwe seinen net als de oude SA seinen slechts 1 lens hebben maar nog steeds de bijna exclusief gebruikte Vialis seinen met de LED strips aan de zijkant(meeste dan).
Ik heb het hier over het gedeelte UT-Asd natuurlijk.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail gunt levering nieuwe seinen aan Pintsch | SpoorPro.nl
Pintsch seinen op rangeerterrein

ProRail gunt levering nieuwe seinen aan Pintsch

Bron: website Pinsch

Spoorbeheerder ProRail laat vanaf volgend jaar een groot deel van zijn seinen langs het spoor vervangen. Te beginnen op het traject Amsterdam Utrecht. Ook bij de werkzaamheden rondom PHS Amsterdam worden nieuwe seinen geplaatst. De circa 1.900 nieuwe seinen worden geleverd door de Duitse leverancier Pintsch.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

6 reacties op “ProRail gunt levering nieuwe seinen aan Pintsch”

Arco Sierts|27.02.20|20:22

Opmerkelijk dat de seinen op Asd-Ut als eerste aan de beurt zijn. Die zijn immers nog relatief nieuw, want geplaatst tijdens de ombouw naar viersporigheid. Is er toen inferieure kwaliteit geleverd? Zoniet, wat is dan de reden om tot vervanging over te gaan? Dat lijken me tamelijk wezenlijke vragen.

Henk Derksen|28.02.20|09:13

hoop wel dat het led verlichting is en geen lamp als in de tekst genoemd, en o ja seinen met 1 lamp hadden we in het verleden ook klein en slecht zichtbaar

Ronald Helder|02.03.20|11:07

Arco,

de seinen op Asd-Ut staan er al weer 15 jaar, en hebben een technische levensduur die al voorbij is. Gelukkig is er nog geen verhoogde uitval, maar zeker theoretisch kan dit zomaar starten.

Henk,
uiteraard hebben de seinen leds en geen gloeilampen. De helderheid is juist gespecificeerd en zou hetzelfde moeten worden als van de huidige ledseinen.

Eric Baars|12.03.20|20:34

De led seinen op het traject asd-ut zijn van het type VLA. Dit zijn 1e generatie led seinen die op 110 volt werken en alleen op dat traject toegepast. Alle andere led seinen werken op 12 volt. Meest voor de hand liggende reden zal zijn de beschikbaarheid van reserve delen.

André Hirdes|24.08.21|17:36

Ik hoop dat ProRail dan ook overgaat op stroomsturing ipv spanning sturing, Spanning sturing is gebruikelijk bij gloeilampen en wordt bij ProRail nog steeds gebruikt, ook icm LED seinen.
Met stroomsturing, wat in de LED wereld normaal is, kan je veel verder voeden en veel makkelijker de kwaliteit van het sein monitoren op basis van het stroombeeld.
ERTMS is misschien een goed moment om afscheid te nemen van de gedateerde vijftiger jaren techniek op basis van een dimtrafo.

bartrazin|27.06.22|20:43

Intussen nu al 2 jaar verder en nog geen Pintsch sein te zien. Tenminste toen ik dit artikel las stond erbij dat de nieuwe seinen net als de oude SA seinen slechts 1 lens hebben maar nog steeds de bijna exclusief gebruikte Vialis seinen met de LED strips aan de zijkant(meeste dan).
Ik heb het hier over het gedeelte UT-Asd natuurlijk.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.