Grote schade door ontsporing intercity, tot maandag geen treinverkeer

De ontsporing van een intercitytrein donderdagmiddag tussen Den Haag Centraal en Ypenburg heeft grote schade heeft aangericht, waardoor de herstelwerkzaamheden veel tijd zullen vergen. Daardoor is er tot maandagochtend geen treinverkeer mogelijk tussen Utrecht en Den Haag. Dat meldt vrijdag ProRail na een spoorinspectie.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Grote schade door ontsporing intercity, tot maandag geen treinverkeer”

Gert-Jan Hondelink|04.01.20|17:37

Het is mij een raadsel waarom deze stremming 89 uur moet duren. Bij het ernstigste spoorwegongeval in Nederland op 8 januari 1962 bij Harmelen met 93 doden en 150 gewonden was de materiële schade gigantisch en véél omvangrijker dan bij deze ontsporing: van de ene trein de loc en 5 rijtuigen verwoest en de overige 6 rijtuigen beschadigd; van de andere trein het voorste 4-wagenstel verwoest; de sporen ter hoogte van Hmla over 100-en meters beschadigd evenals alle 4 wissels – (wordt vervolgd)

Gert-Jan Hondelink|04.01.20|17:38

(vervolg) plus de 4 overloopwissels in de sporen Hmla-Ut; diverse portalen vernield; de bovenleiding boven 4 sporen over 100-en meters beschadigd; relaishuis met daarin opgestelde relais vernield. Maar de bergings-, opruimings- en herstelwerkzamheden werden voortvarend ter hand genomen zodat na een stremming van slechts 32 uur het treinverkeer kon worden hervat. De focus was toen gericht op het zo snel mogelijk hervatten van de treindienst,
en dat schijnt tegenwoordig niet het geval te zijn.

Gert-Jan Hondelink|04.01.20|17:43

(vervolg) zie verder mijn reactie onder de tab “OVPro”

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Grote schade door ontsporing intercity, tot maandag geen treinverkeer | SpoorPro.nl

Grote schade door ontsporing intercity, tot maandag geen treinverkeer

De ontsporing van een intercitytrein donderdagmiddag tussen Den Haag Centraal en Ypenburg heeft grote schade heeft aangericht, waardoor de herstelwerkzaamheden veel tijd zullen vergen. Daardoor is er tot maandagochtend geen treinverkeer mogelijk tussen Utrecht en Den Haag. Dat meldt vrijdag ProRail na een spoorinspectie.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Grote schade door ontsporing intercity, tot maandag geen treinverkeer”

Gert-Jan Hondelink|04.01.20|17:37

Het is mij een raadsel waarom deze stremming 89 uur moet duren. Bij het ernstigste spoorwegongeval in Nederland op 8 januari 1962 bij Harmelen met 93 doden en 150 gewonden was de materiële schade gigantisch en véél omvangrijker dan bij deze ontsporing: van de ene trein de loc en 5 rijtuigen verwoest en de overige 6 rijtuigen beschadigd; van de andere trein het voorste 4-wagenstel verwoest; de sporen ter hoogte van Hmla over 100-en meters beschadigd evenals alle 4 wissels – (wordt vervolgd)

Gert-Jan Hondelink|04.01.20|17:38

(vervolg) plus de 4 overloopwissels in de sporen Hmla-Ut; diverse portalen vernield; de bovenleiding boven 4 sporen over 100-en meters beschadigd; relaishuis met daarin opgestelde relais vernield. Maar de bergings-, opruimings- en herstelwerkzamheden werden voortvarend ter hand genomen zodat na een stremming van slechts 32 uur het treinverkeer kon worden hervat. De focus was toen gericht op het zo snel mogelijk hervatten van de treindienst,
en dat schijnt tegenwoordig niet het geval te zijn.

Gert-Jan Hondelink|04.01.20|17:43

(vervolg) zie verder mijn reactie onder de tab “OVPro”

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.