Beheersplan ProRail 2020-2021 in teken van groei en duurzaamheid

Spoorbeheerder ProRail gaat zich de komende drie jaar vooral richten op het anticiperen op de verwachte groei van reizigers- en goederenvervoer over het spoor en verduurzaming. Dat valt te lezen in het Beheerplan ProRail voor 2020-2021. Voorheen besloeg dit plan een periode van een jaar, maar omdat ProRail straks als semi-overheidsinstelling (ZBO) met een meerjarenplanning moet gaan werken, worden dit er twee.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “Beheersplan ProRail 2020-2021 in teken van groei en duurzaamheid”

John rdam|24.12.19|02:17

Het grootste knelpunt bij grensoverschrijdende verbindingen zijn de vervoerders. Zij kijken uitsluitend naar de opbrengsten. Nationaal gezien moet NS de minder renderende treindiensten financieren uit de lucratieve intercity’s. Maar grensoverschrijdend geldt het maatschappelijk belang niet, dan gaat het alleen om geld verdienen. En worden de inspanningen vooral gericht op het buiten de deur houden van concurrenten die al gauw efficiënter opereren dan monopolist NS Internationaal.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Beheersplan ProRail 2020-2021 in teken van groei en duurzaamheid | SpoorPro.nl

Beheersplan ProRail 2020-2021 in teken van groei en duurzaamheid

Spoorbeheerder ProRail gaat zich de komende drie jaar vooral richten op het anticiperen op de verwachte groei van reizigers- en goederenvervoer over het spoor en verduurzaming. Dat valt te lezen in het Beheerplan ProRail voor 2020-2021. Voorheen besloeg dit plan een periode van een jaar, maar omdat ProRail straks als semi-overheidsinstelling (ZBO) met een meerjarenplanning moet gaan werken, worden dit er twee.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “Beheersplan ProRail 2020-2021 in teken van groei en duurzaamheid”

John rdam|24.12.19|02:17

Het grootste knelpunt bij grensoverschrijdende verbindingen zijn de vervoerders. Zij kijken uitsluitend naar de opbrengsten. Nationaal gezien moet NS de minder renderende treindiensten financieren uit de lucratieve intercity’s. Maar grensoverschrijdend geldt het maatschappelijk belang niet, dan gaat het alleen om geld verdienen. En worden de inspanningen vooral gericht op het buiten de deur houden van concurrenten die al gauw efficiënter opereren dan monopolist NS Internationaal.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.