Vierpaardjes Venlo

Rijk moet meebetalen aan meerkosten ondertunneling Limburgse overweg

Een art-impression van de nieuwe spooronderdoorgang bij de Vierpaardjes. Gemeente Venlo

De extra kosten voor de ondertunneling van spoorwegovergang Vierpaardjes in Venlo moeten niet vanzelfsprekend alleen door de gemeente en provincie worden gedragen, dat vindt de Tweede Kamer. Dinsdag werd een motie aangenomen die minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) opdracht geeft om hierover in gesprek te gaan met de Limburgse overheden. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

5 reacties op “Rijk moet meebetalen aan meerkosten ondertunneling Limburgse overweg”

Pat Rick|18.12.19|14:53

Waarschijnlijk de dodelijkste overweg van Nederland. Ook door lange wachttijden (zeker als lange goederentreinen de berg naar Duitsland moeten nemen). Het heeft al te lang geduurd en te veel mensenlevens gekost. Wellicht een kandidaat voor de tunnelalliantie? Ook voorbereiden voor verdubbeling Maaslijn

Dit traject wordt steeds belangrijker, zeker als de intercity Eindhoven – Dusseldorf gaat rijden.
Was pas niet aan het traject Venlo-Kaldenkerken ook niet EU geld toegewezen voor verbeteringen?

Michiel de Wijs|18.12.19|15:41

Nou dodelijk, dat valt ook wel mee. Treinen rijden er max. 40 km/h. Als je gewoon stopt voor de gesloten bomen is de straat oversteken gevaarlijker.

Pat Rick|19.12.19|13:58

Het probleem is juist dat treinen zo langzaam rijden en vaak rijden. Bomen zijn vaker dicht dan open waardoor sommigen niet wachten. Volgens omwonenden is het echt gevaarlijk:
https://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2015/venlo-heeft-irritantste-spoorwegovergang-van-het-land/

Ze hebben een actiegroep gevormd: http://www.vierpaardjes.nl

Regelmatig gebeuren er ongelukken (in het verleden ook met fatale afloop). Bovendien staan hulpdiensten dus lang vast en halen aanrijtijden niet

kees boer|19.12.19|23:06

Dit is toch vanzelfsprekend dat het Rijk daaraan moet meebetalen ?
Als zoiets in de Randstad ligt kan je er donder op zeggen dat dit de hoogste prioriteit aan gegeven wordt

John rdam|24.12.19|02:08

Irritant is iets heel anders dan dodelijk. Ongeduld kan hier wel dodelijk uitpakken. Maar dat lijkt me geen reden om alle irritaties in Nederland met financiële steun van de rijksoverheid te gaan aanpakken ;-)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Rijk moet meebetalen aan meerkosten ondertunneling Limburgse overweg | SpoorPro.nl
Vierpaardjes Venlo

Rijk moet meebetalen aan meerkosten ondertunneling Limburgse overweg

Een art-impression van de nieuwe spooronderdoorgang bij de Vierpaardjes. Gemeente Venlo

De extra kosten voor de ondertunneling van spoorwegovergang Vierpaardjes in Venlo moeten niet vanzelfsprekend alleen door de gemeente en provincie worden gedragen, dat vindt de Tweede Kamer. Dinsdag werd een motie aangenomen die minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) opdracht geeft om hierover in gesprek te gaan met de Limburgse overheden. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

5 reacties op “Rijk moet meebetalen aan meerkosten ondertunneling Limburgse overweg”

Pat Rick|18.12.19|14:53

Waarschijnlijk de dodelijkste overweg van Nederland. Ook door lange wachttijden (zeker als lange goederentreinen de berg naar Duitsland moeten nemen). Het heeft al te lang geduurd en te veel mensenlevens gekost. Wellicht een kandidaat voor de tunnelalliantie? Ook voorbereiden voor verdubbeling Maaslijn

Dit traject wordt steeds belangrijker, zeker als de intercity Eindhoven – Dusseldorf gaat rijden.
Was pas niet aan het traject Venlo-Kaldenkerken ook niet EU geld toegewezen voor verbeteringen?

Michiel de Wijs|18.12.19|15:41

Nou dodelijk, dat valt ook wel mee. Treinen rijden er max. 40 km/h. Als je gewoon stopt voor de gesloten bomen is de straat oversteken gevaarlijker.

Pat Rick|19.12.19|13:58

Het probleem is juist dat treinen zo langzaam rijden en vaak rijden. Bomen zijn vaker dicht dan open waardoor sommigen niet wachten. Volgens omwonenden is het echt gevaarlijk:
https://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2015/venlo-heeft-irritantste-spoorwegovergang-van-het-land/

Ze hebben een actiegroep gevormd: http://www.vierpaardjes.nl

Regelmatig gebeuren er ongelukken (in het verleden ook met fatale afloop). Bovendien staan hulpdiensten dus lang vast en halen aanrijtijden niet

kees boer|19.12.19|23:06

Dit is toch vanzelfsprekend dat het Rijk daaraan moet meebetalen ?
Als zoiets in de Randstad ligt kan je er donder op zeggen dat dit de hoogste prioriteit aan gegeven wordt

John rdam|24.12.19|02:08

Irritant is iets heel anders dan dodelijk. Ongeduld kan hier wel dodelijk uitpakken. Maar dat lijkt me geen reden om alle irritaties in Nederland met financiële steun van de rijksoverheid te gaan aanpakken ;-)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.