Station Roosendaal

Terugkeer intercity Roosendaal en Antwerpen kan nog jaren duren

De kans bestaat dat de in 2018 opgeheven intercity-verbinding tussen Roosendaal en Antwerpen op termijn hersteld wordt, maar volgens NS en NMBS kan dit nog jaren duren. In de tussentijd werkt ProRail wel aan de voorbereidingen om het traject tussen Essen en Roosendaal te voorzien van het Belgische treinbeveiligingssysteem TBL+. Hiermee kan er een extra trein worden ingezet naast de huidige stoptrein op het traject.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “Terugkeer intercity Roosendaal en Antwerpen kan nog jaren duren”

John rdam|02.12.19|12:27

Het zou een stuk schelen als er een latere trein van Antwerpen naar Essen zou doorrijden tot Roosendaal. Nu is de laatste reismogelijkheid met de IC uit Antwerpen om 21.45. Een belachelijk tijdstip als je een concert bezoekt of een avondje uit bent. En dat alleen maar omdat er toevallig een landsgrens tussen ligt. Vanuit Roosendaal kun je wel nog om middernacht naar Dordrecht en verder. Van NS Internationaal moet je het niet hebben, dus nu maar hopen dat de NMBS de klanten beter gezind is.

kees boer|03.12.19|18:46

Dieptreurig dat dit zo lang moet duren;je zou toch zeggen dat de huidige sneltrein Namen -Essen toch zonder grote problemen kan worden doorgetrokken tot Roosendaal en aldaar laten aankomen en vertrekken van spoor 1 zodat een gescheiden exploitatie is net als in Enschede ?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Terugkeer intercity Roosendaal en Antwerpen kan nog jaren duren | SpoorPro.nl
Station Roosendaal

Terugkeer intercity Roosendaal en Antwerpen kan nog jaren duren

De kans bestaat dat de in 2018 opgeheven intercity-verbinding tussen Roosendaal en Antwerpen op termijn hersteld wordt, maar volgens NS en NMBS kan dit nog jaren duren. In de tussentijd werkt ProRail wel aan de voorbereidingen om het traject tussen Essen en Roosendaal te voorzien van het Belgische treinbeveiligingssysteem TBL+. Hiermee kan er een extra trein worden ingezet naast de huidige stoptrein op het traject.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “Terugkeer intercity Roosendaal en Antwerpen kan nog jaren duren”

John rdam|02.12.19|12:27

Het zou een stuk schelen als er een latere trein van Antwerpen naar Essen zou doorrijden tot Roosendaal. Nu is de laatste reismogelijkheid met de IC uit Antwerpen om 21.45. Een belachelijk tijdstip als je een concert bezoekt of een avondje uit bent. En dat alleen maar omdat er toevallig een landsgrens tussen ligt. Vanuit Roosendaal kun je wel nog om middernacht naar Dordrecht en verder. Van NS Internationaal moet je het niet hebben, dus nu maar hopen dat de NMBS de klanten beter gezind is.

kees boer|03.12.19|18:46

Dieptreurig dat dit zo lang moet duren;je zou toch zeggen dat de huidige sneltrein Namen -Essen toch zonder grote problemen kan worden doorgetrokken tot Roosendaal en aldaar laten aankomen en vertrekken van spoor 1 zodat een gescheiden exploitatie is net als in Enschede ?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.