NS en ProRail hengelen naar bijdrage investeringsfonds

Vervoerder NS en spoorbeheerder ProRail hebben een plan ingediend bij de regering voor 20,6 miljard euro aan maatregelen om het spoor te drastisch te verbeteren. Het geld moet komen uit het investeringsfonds van 50 miljard euro dat in Den Haag wordt ingericht om de Nederlandse economie de komende twintig of dertig jaar duurzaam te laten groeien.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “NS en ProRail hengelen naar bijdrage investeringsfonds”

Pat Rick|13.11.19|12:09

De core business van ProRail is dus het verkrijgen van budgetten voor mobiliteit, waarvan zij als dure organisatie (met CEO en CFOs) hebben geleefd. Als ZBO moeten ze vooral kijken hoe ze dingen in de toekomst vooral goedkoper kunnen doen obv technische expertise. Peer Eringa klaagde dat zijn organisatie maar 2 specialisten had voor de bovenleiding

Route naar Nijmegen is PHS, zou van daaruit sneller gemaakt kunnen worden. Vlissingen was vroeger al sneller te bereiken, dus herstel oude situatie?

Rian van der Borgt|14.11.19|11:56

“Er zouden lightrailverbindingen moeten komen […] en een snelbus tussen Utrecht en Breda.”

Er bestaat al jaren een snelbus tussen Utrecht en Breda, dus wat is er nieuw?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

NS en ProRail hengelen naar bijdrage investeringsfonds | SpoorPro.nl

NS en ProRail hengelen naar bijdrage investeringsfonds

Vervoerder NS en spoorbeheerder ProRail hebben een plan ingediend bij de regering voor 20,6 miljard euro aan maatregelen om het spoor te drastisch te verbeteren. Het geld moet komen uit het investeringsfonds van 50 miljard euro dat in Den Haag wordt ingericht om de Nederlandse economie de komende twintig of dertig jaar duurzaam te laten groeien.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “NS en ProRail hengelen naar bijdrage investeringsfonds”

Pat Rick|13.11.19|12:09

De core business van ProRail is dus het verkrijgen van budgetten voor mobiliteit, waarvan zij als dure organisatie (met CEO en CFOs) hebben geleefd. Als ZBO moeten ze vooral kijken hoe ze dingen in de toekomst vooral goedkoper kunnen doen obv technische expertise. Peer Eringa klaagde dat zijn organisatie maar 2 specialisten had voor de bovenleiding

Route naar Nijmegen is PHS, zou van daaruit sneller gemaakt kunnen worden. Vlissingen was vroeger al sneller te bereiken, dus herstel oude situatie?

Rian van der Borgt|14.11.19|11:56

“Er zouden lightrailverbindingen moeten komen […] en een snelbus tussen Utrecht en Breda.”

Er bestaat al jaren een snelbus tussen Utrecht en Breda, dus wat is er nieuw?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.