De zuidzijde van station Rotterdam Noord, foto: ProRail

Damwanden slaan bij station Rotterdam Noord mislukt

Aannemer Anton Rail en Infra heeft afgelopen zaterdag bij station Rotterdam Noord de werkzaamheden gestaakt, nadat het bedrijf bij het slaan van damwanden op een harde laag is gestuit. De harde laag bevindt zich op ongeveer twee meter onder de grond. Spoorbeheerder ProRail meldt dat de laag ondanks voorafgaand veld- en bureauonderzoek niet is opgemerkt.

Nieuw onderzoek moet nu uitwijzen hoe het probleem kan worden opgelost en hoeveel vertraging door de tegenslag wordt opgelopen.

Vernieuwing station

De werkzaamheden bij station Rotterdam Noord maken onderdeel uit van de stationsvernieuwing. Daarbij worden de hellingbaan aan de noordzijde verlengd en afgevlakt. Aan de zuidzijde wordt de hellingbaan vervangen door een nieuwe lift. De noordzijde van het station krijg verder een stationsentree. Ook worden aan die zijde van het station de perrontrappen vervangen om het station ook voor mindervalide reizigers toegankelijk te maken.

Anton Rail en Infra voert de werkzaamheden in Rotterdam Noord uit in opdracht van ProRail. Tijdens de verbouwing blijft het station toegankelijk voor reizigers.

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.